laaron Startet 27.Februar.2005 Link til dette innlegget Startet 27.Februar.2005 Hei båtvenner. Jeg er ny i medlemsmassen her, men er anbefalt siden av nær familie. Ser det er god trafikk på siden. Vi har i vinter kjøpt trebåt for første gang, og er noe ukjent med matrialet. Har hatt diverse plastbåter tidligere. Båten vi har kjøpt er en Forland krysser, tidligere fiskebåt, nå fritidsbåt. Båten har ikke badestige og jeg lurer på om noen har erfaring med dette på trebåt? Mvh. Leif. Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 28.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2005 hei og velkommen. Nå er kjeg i tvil om hva du mener, er det badestige generelt, eller med tanke på utseende? Jeg har en std. syrfast sak bak på min trebåt, men hadde jeg skulle kjøpt ny, så hadde jeg kjøpt en i mahogany.... Generelt er det vel bare det å si at den bør være så bred som mulig og gjerne monteres slik at den peker litt ut i bunnen, så er den mye lettere å gå i. også må det være noen trinn som felles ned i vannet. hvis ikke er det iallefall et sant h og komme opp på den..... Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Verrie Svart 28.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2005 Velkommen på forumet. Nær sagt alle trebåter har også badestiger/leider. På blocket .se er der en mahogny stige for salg, husker ikke prisen. Søk der på båtutstyr. De aller fleste velger syrefast, og pass på å gjøre som Majali beretter, stigen skal gå nedenfor vannlinje, og gjerne litt utover. Du sier du har en krysser, det er kanskje rekke på denne ? Jeg har rekke, og når barna skal leke, eller når vi legger til en plass, hekter jeg altid ut en stige, som stikker ned i vannet. Denne er i aluminium (tror jeg) og plast, veier nesten ingenting og er bare to kroker øverst som da henges over rekka. Denne ligger på dekk underveis. Trenger du tips for utforming, surf da på eksempelvis cmb.se, finn.no og se på båter som er tilsalgs med søk på trebåter.... Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.