hymer Startet 21.April.2013 Del på Facebook Startet 21.April.2013 Er det noen som har erfaringer med nettbutikken www.maritimfritid.no? Ser ut til å ha gode priser, og er med i Prisjakt, men jeg ble litt skeptisk da jeg så at de tar 250,- i porto/avgift for å sende et lite ekkolodd i posten og at det er 50-60 kroner 'avgift' for å betale med kredittkort via netaxept. (Kanskje de har vært på kurs hos Ryanair ;-) En rask søk gir også treff i bransjen 'regnskap og bokføring'..... /hymer Sitér dette innlegget Link to post
Jmek1 Svart 21.April.2013 Del på Facebook Svart 21.April.2013 Bestillte en garmin quatix der for en uke siden. Fikk bekreftelsen, men har ikke hørt noe mere. Time will show.. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 22.April.2013 Del på Facebook Svart 22.April.2013 Basert på dette legger jeg inn "Ryktes å ha lave priser, høye porto/ekspidisjonsgebyrer, høye kredittkortgebyrer og treg levering" på http://www.baatwiki.no/wiki/Maritimfritid.no - la oss håpe at det ikke blir stående slik ;-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
zimsen Svart 5.Mai.2013 Del på Facebook Svart 5.Mai.2013 portoen/gebyrene er hinsides , ett pakningsett til 88,- kommer på 308 spenn Ordresum: kr 88 Forhåndsberegnet frakt 1 (Se mer på info): kr 170 Forskuddsfaktura: kr 50 Hvorav mva: kr 62 Totalt: kr 308 Sitér dette innlegget Born to fish - Forced to work! Link to post
valvolainen Svart 5.Mai.2013 Del på Facebook Svart 5.Mai.2013 hahaha! Forskuddsfakturagebyr - imponerende. Sitér dette innlegget Link to post
zimsen Svart 15.Mai.2013 Del på Facebook Svart 15.Mai.2013 Min lille erfaring(utover div gebyrer) sålangt er at det går tregt når de ikke har ting på lager i hvertfall. Skulle ta en uke , nå har det snart gått to...... Sitér dette innlegget Born to fish - Forced to work! Link to post
Sjeldenutpå Svart 15.Mai.2013 Del på Facebook Svart 15.Mai.2013 ... kostnader med revisor er så guffen at det er ganske vanlig å ta mindre en 50kr i gebyr, det viser vel på stort sett alle fakturaer. Om du betaler forskudd så må alikevell firmaet lage en faktura som bilag til regnskap, som igjen revisor tar stykkpris av. Så skal en lønnet mann stå ved pakkedisken i 5-10 minutter å lage en forsendelse av dette. Tid er penger. Men til spørsmålet. Eg har fleire ganger/år bestilt deep clean der. Måtte purre/etterlyse iallefall første gangen. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
zimsen Svart 15.Mai.2013 Del på Facebook Svart 15.Mai.2013 Er egentlig ikke den 50 lappen i gebyr jeg henger meg opp i. men 170 kr for å sende noe som veier 10 gram og som går i en konvolutt er drøyt. Men jeg kan takke meg selv for at jeg ikke sjekket opp lagerstatus o.l før jeg bestilte..pleier det men denne gangen gikk det litt i hu og hast. hastverk er lastverk...... Sitér dette innlegget Born to fish - Forced to work! Link to post
zimsen Svart 15.Mai.2013 Del på Facebook Svart 15.Mai.2013 Fikk faktisk det jeg hadde bestilt i dag. det er bra. Betalte dog 170 i porto , mens den faktiske var 15 kr...... Sitér dette innlegget Born to fish - Forced to work! Link to post
magnust Svart 24.Mai.2013 Del på Facebook Svart 24.Mai.2013 Bestilte GPS som skulle bli sendt dagen etter. Varene ble aldri mottatt og Maritimfritid.no kunne ikke dokumentere at varene var sendt. Dette til tross for at kr 300 ble betalt i frakt som skulle tilsi at en skulle motta et sendingsnummer. Saken er nå meldt inn som sinvdel til kortselskapet og venter på at kjøpsbeløpet blir refundert fra dem. Fraråder alle å handle herifra. Sitér dette innlegget Link to post
Sydkorset Svart 1.November.2013 Del på Facebook Svart 1.November.2013 Må si meg meget fornøyd med Maritim fritid, tross negativ omtale fra enkelte! Kjøpte meg en Mikado propell hos de, til nesten tusenlappen billigere enn den nest billigste nettbutikken. Kjapp levering var det også. Ingen ting å utsette jeg iallefall! Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 28.Mars.2014 Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 Bestilte tre dekksbeslag for 16 dager siden. Fikk en automatisk bekreftelsesepost med det samme. Siden har det vært tomt i både postkassa og e-postkassa... Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
S/Y Emma Svart 9.April.2014 Del på Facebook Svart 9.April.2014 (redigert) Snart en måned uten pakke nå. Mobilen er avslått, og har ikke fått svar på e-post. Noen dager til nå, så kontakter jeg VISA. Redigert 9.April.2014 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
nimba Svart 9.April.2014 Del på Facebook Svart 9.April.2014 Deler de samme negative erfaringene ...og handler selvfølgelig aldri her en gang til . Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
PaulS Svart 9.April.2014 Del på Facebook Svart 9.April.2014 Oppsummert virker dette som en butikk man med fordel holder seg unna Sitér dette innlegget Link to post
ROV77 Svart 9.April.2014 Del på Facebook Svart 9.April.2014 Mener bestemt at det er samme eier / drifter som BilXtra Horten AS – 33 04 70 02 Her får man kontakt, har brukt disse et par ganger. (ikke igjen) Sitér dette innlegget Link to post
Fjord725SE Svart 22.April.2014 Del på Facebook Svart 22.April.2014 Bestilte noe deler derfra i slutten av mars, det har ennå ikke dukket opp noe. Nå er butikken forsvunnet fra nettet, epost ser ikke ut til å fungere og daglig leder er ikke tilgjengelig på telefon. Sjekket brønnøysund og kan ikke se noen kunngjøring om konkurs så jeg vet ikke hva som har skjedd. Jeg har bestilt delene på nytt et annet sted da det begynner å haste og sendt avbestilling pr SMS til daglig leder. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 22.April.2014 Del på Facebook Svart 22.April.2014 (redigert) Bestilte deler for 1160,- den 12. mars. Siden er intet sett eller hørt, og daglig leder svarer ikke på mobil eller e-post. Ser det er registrert endring i styret 22. mars. Og nettsiden er utilgjengelig, ja. Har nå skrevet ut kortreklamasjon som skal sendes inn. STYR UNNA! Redigert 22.April.2014 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Fjord725SE Svart 2.Mai.2014 Del på Facebook Svart 2.Mai.2014 Fikk epost i dag med spørsmål om jeg ville opprettholde ordren, den var "lagt i feil kø". Latterlig unnskyldning. Jeg forsøkte i ca en uke i April å komme i kontakt med dem (da hadde jeg allerede ventet 2-3 uker), begynte å haste da jeg skulle ha båten på land på et konkret tidspunkt og behøvde delene eller i det minste svar på om de kunne skaffe eller ikke. Forsøkte å ringe daglig leder men han var som sunket i jorden og epost kom i retur (virket som noen ikke hadde betalt regningen fra domeneregistrar). Sendte til slutt en SMS med beskjed om at jeg kansellerte ordren. Heldigvis hadde jeg valgt faktura fra Klarna som betaling så jeg har ikke forskuddsbetalt et øre og en annen leverandør leverte delene på noen dager. Helt enig STYR UNNA dette firmaet, de er ikke til å stole på. Sitér dette innlegget Link to post
LG2654 Svart 6.April.2015 Del på Facebook Svart 6.April.2015 Har ingen erfaring med dette firma, men det undret meg med en gang at et firma har så likt navn som et de fleste av oss (les båtfolk) kjenner, nemlig Maritim.no. Ved å se på URL'en (adressen til oppslaget) synes det som om dette kan være et svensk foretagende. Klikk deg inn på INFORMASJON (i toppen) og søker deg ned til KUNDESERVICE: http://www.maritimfritid.no/kundtjanst.html LG2654 Sitér dette innlegget Link to post
Eddiken Svart 6.April.2015 Del på Facebook Svart 6.April.2015 (redigert) https://www.marineshop.no/?gclid=CjwKEAjw3YipBRDL2bHhjLmFkQsSJADtzktjk7zBu4hDqc6E6LRbyu6BiWhk0DjpaHO2EcpPTaVMdBoCR27w_wcB Det er bra butikk Redigert 6.April.2015 av Eddiken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.