Jump to content

Har du erfaringer med maritimfritid.no?

hymer

Recommended Posts

Er det noen som har erfaringer med nettbutikken www.maritimfritid.no?

Ser ut til å ha gode priser, og er med i Prisjakt, men jeg ble litt skeptisk da jeg så at de tar 250,- i porto/avgift for å sende et lite ekkolodd i posten og at det er 50-60 kroner 'avgift' for å betale med kredittkort via netaxept.

(Kanskje de har vært på kurs hos Ryanair ;-)

En rask søk gir også treff i bransjen 'regnskap og bokføring'.....

/hymer

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

... kostnader med revisor er så guffen at det er ganske vanlig å ta mindre en 50kr i gebyr, det viser vel på stort sett alle fakturaer. Om du betaler forskudd så må alikevell firmaet lage en faktura som bilag til regnskap, som igjen revisor tar stykkpris av. Så skal en lønnet mann stå ved pakkedisken i 5-10 minutter å lage en forsendelse av dette. Tid er penger.

Men til spørsmålet. Eg har fleire ganger/år bestilt deep clean der. Måtte purre/etterlyse iallefall første gangen.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Er egentlig ikke den 50 lappen i gebyr jeg henger meg opp i. men 170 kr for å sende noe som veier 10 gram og som går i en konvolutt er drøyt.

Men jeg kan takke meg selv for at jeg ikke sjekket opp lagerstatus o.l før jeg bestilte..pleier det men denne gangen gikk det litt i hu og hast.

hastverk er lastverk......

Born to fish - Forced to work!

• 2 uker senere...

Bestilte GPS som skulle bli sendt dagen etter. Varene ble aldri mottatt og Maritimfritid.no kunne ikke dokumentere at varene var sendt. Dette til tross for at kr 300 ble betalt i frakt som skulle tilsi at en skulle motta et sendingsnummer. Saken er nå meldt inn som sinvdel til kortselskapet og venter på at kjøpsbeløpet blir refundert fra dem. Fraråder alle å handle herifra.

• 5 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bestilte noe deler derfra i slutten av mars, det har ennå ikke dukket opp noe. Nå er butikken forsvunnet fra nettet, epost ser ikke ut til å fungere og daglig leder er ikke tilgjengelig på telefon.

Sjekket brønnøysund og kan ikke se noen kunngjøring om konkurs så jeg vet ikke hva som har skjedd.

Jeg har bestilt delene på nytt et annet sted da det begynner å haste og sendt avbestilling pr SMS til daglig leder.

Bestilte deler for 1160,- den 12. mars. Siden er intet sett eller hørt, og daglig leder svarer ikke på mobil eller e-post.

Ser det er registrert endring i styret 22. mars. Og nettsiden er utilgjengelig, ja.

Har nå skrevet ut kortreklamasjon som skal sendes inn.

STYR UNNA!

Redigert av Steinsvik (see edit history)
  • 2 uker senere...

Fikk epost i dag med spørsmål om jeg ville opprettholde ordren, den var "lagt i feil kø".

Latterlig unnskyldning. Jeg forsøkte i ca en uke i April å komme i kontakt med dem (da hadde jeg allerede ventet 2-3 uker), begynte å haste da jeg skulle ha båten på land på et konkret tidspunkt og behøvde delene eller i det minste svar på om de kunne skaffe eller ikke. Forsøkte å ringe daglig leder men han var som sunket i jorden og epost kom i retur (virket som noen ikke hadde betalt regningen fra domeneregistrar). Sendte til slutt en SMS med beskjed om at jeg kansellerte ordren.

Heldigvis hadde jeg valgt faktura fra Klarna som betaling så jeg har ikke forskuddsbetalt et øre og en annen leverandør leverte delene på noen dager.

Helt enig STYR UNNA dette firmaet, de er ikke til å stole på.

• 11 måneder senere...

Har ingen erfaring med dette firma, men det undret meg med en gang at et firma har så likt navn som et de fleste av oss (les båtfolk) kjenner, nemlig Maritim.no.

Ved å se på URL'en (adressen til oppslaget) synes det som om dette kan være et svensk foretagende. Klikk deg inn på INFORMASJON (i toppen) og søker deg ned til KUNDESERVICE:

http://www.maritimfritid.no/kundtjanst.html

LG2654

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...