torr Startet 28.Februar.2005 Link til dette innlegget Startet 28.Februar.2005 Lurer på hvilken olje som skal brukes på alpha one drevet samt hvor mye olje som går til. Skal det fylles helt til tops. Er det noen som har brukte deler til dette drevet? eks: stillingsigiverene som sitter på hver side av drevet. Tror drevet er ca. 1980 mod. mvh TORR Sitér dette innlegget Link to post
GOE Svart 28.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2005 Lurer på hvilken olje som skal brukes på alpha one drevet samt hvor mye olje som går til. Skal det fylles helt til tops. Er det noen som har brukte deler til dette drevet? eks: stillingsigiverene som sitter på hver side av drevet. Tror drevet er ca. 1980 mod. mvh TORR <{POST_SNAPBACK}> Det anbefales av Mercruiser forhandlere å benytte olje av typen High performanse gear lube.Mener flaska inneholder rett i underkant av 1 liter. Pump til det kommer igjen olje i øverste hullet.(Det vil si 1 flaske) Anbefaler å bruke en pumpe som enkelt kan festes på oljeflaska og på undervannshuset. En slik pumpe kan kjøpes hos Mercrusier forhandlere og sikkert hos andre også. Koster ikke rart og gjør jobben mye lettere. Når det gjelder deler til drevet kjenner jeg ikke til om noen som har brukte deler, men du kan jo sjekke denne i vårt naboland. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
blankemjosa Svart 28.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2005 Giverne tror jeg nok du får kjøpt hos en mercruiser forhander, tror ikke et er så stor investering å kjøpe nye, veit ikke om jeg ville kjøpt brukte, de blir fort dålige. men trenger du begge? den ene er får å stanse tilten i øvre stilling, mens den andre er til eventuelt giver som viser drevets stilling. de har mye deler til mecruiser hos eurofritid.no mye mer en det som står i nettbutikken Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.