simsi Startet 22.April.2013 Link til dette innlegget Startet 22.April.2013 Hei, har to stk aq145b motorer som jeg skulle ha byttet fordelerlokk, rotor og pluggledninger på, håpte jeg kunne kjøpe dette på f.eks biltema da jeg synes vp forhandleren sin pris var vel stiv. Så mitt spørsmål er da om det er noen biler som har denne motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 22.April.2013 Link til dette innlegget Svart 22.April.2013 Volvo 240, 740 og 940. De heter i bil B21 og B23, tror de bruker samme fordeler og rotor system. Pluggledninger er identiske. Men pass på, sene B23 kom med elektronisk tenning og injection, og dermed annerledes fordelerlokk. Sitér dette innlegget Link to post
simsi Svart 22.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2013 Takk for svar:) motorene skal være 85 modeller, så får bare ha det som utgangspunkt på bilen og. får ta med meg rotor og lokk ut til biltema og sammenligne:) skulle ha 6000 for det på vp forhandler, regner ikke med att prisen er i nærheten på biltema:) Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 22.April.2013 Link til dette innlegget Svart 22.April.2013 Ett lite tips. Det er å få kjøpt eletronisk tenning til denne motoren, da bytter du hele fordeleren med innmat. Du kan søke om det på forumet her, flere har gjort det, deres erfaringer står det om innpå her. Men klart det vil koste mer enn ca 200,- som du må betale for fordelerlokk og rotor på BT, hvis de har delene ennå. Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 22.April.2013 Link til dette innlegget Svart 22.April.2013 Fordelerlokket til båtmotoren er vanligvis festet med to skruer ,til bilmotoren er de klipset. Byttet til 123 ingnitione på min aq151 motoren er bedre på kallstart og har en generelt finere gange. Betalte 3600 for enheten og det var en god investering kan anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 22.April.2013 Link til dette innlegget Svart 22.April.2013 AQ145 er en B21, og finnes i de bilene som Jori nevner. Fordeler,dynamo, starter osv. er annerledes på en båtmotor. Dette er deler som er gnistsikret i en båt på grunn av den overhengende eksplosjonsfaren, i og med at bensindamp kan samle seg i bunnen av motorrommet. Jeg personlig ville strengt tatt heller betalt noen hundrelapper ekstra for de rette delene enn å gå å handle på BT og risikere pangpang midt på fjorden, men smaken er som baken, det er flere som har opplevd at motorrommet sier pangpang på grunn av dette ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.