Even Moseng Startet 22.April.2013 Del på Facebook Startet 22.April.2013 Hei, Jeg har fersk eier av en BB11 seilbåt, som jeg nå ser på en påhengsmotor til. Har hørt at 2.5 - 3.5 HP er tilstrekkelig motorstørrelse for disse båtene. Men skjønner det da sånn at motoren må snus for å bakke? Er det noen som har efaring med dette? synes muligens dette høres litt stress ut inn og ut av havna, og i forbindelse med tillegging. Hvordan fungerer dette? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 22.April.2013 Del på Facebook Svart 22.April.2013 (redigert) Små motorer har ikke gear og svinges 180 grader rundt sin egen akse når det er behov for å bakke. Verre er det ikke. Redigert 22.April.2013 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 22.April.2013 Del på Facebook Svart 22.April.2013 Jeg hadde BB11 for en god del år siden og med sidemontert brakett og 3 hk Johnsen. Du bør ha lang stamme, og være klar over at dette bare er en motorløsning for rolige værforhold. Men funker helt fint, du kan svinge med motoren, til og med stille den helt på tvers, og dermed får du bra svingegenskaper på motoren. Tillegging og behov for revers?? - Kjør langsomt mot brygga, og hopp i land og "ta støyten". Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.