jupan Startet 22.April.2013 Link til dette innlegget Startet 22.April.2013 Ønsker tips på valg av fastmontert VHF m/DSC og evt. AIS. Den skal monteres oppå styrekonsollen på en åpen RIB. Den skal stå på den horisontale flaten bak vindskjermen. Hvordan løser man GPS? Finnes det VHF med innebygget GPS? Jeg tenker spesielt på at dersom man kobler til en GPS med kabel så vil det kunne komme vann inn i kontaktene, etc.Er ute etter en budsjettmodell da det er til en lånt båt. Den må likefullt tilfredsstille kravene til sikkerthet. Båten skal brukes i kystnære farvann. Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 22.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2013 Er dette en ok løsning?http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=40696566&searchQuery=vhfJRO Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 22.April.2013 Link til dette innlegget Svart 22.April.2013 Anbefaler iCom. Jeg de har flere modeller som tåler en masse vann og som har en funksjon som rister vann av høyttaler. Har ikke innebygget gps men mener at en av modellene har innebygget ais. Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Astor Svart 23.April.2013 Link til dette innlegget Svart 23.April.2013 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=16582704&searchQuery=H%F8com Dette er en kjemperadio som fås med trådløst håndsett som rekker 80 meter rundt båten. Da har du plutselig en håndholdt som går ut med 25 watt. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Erik Svart 23.April.2013 Link til dette innlegget Svart 23.April.2013 (redigert) Horizion GX1700 E til ca 2500,- er foreløpig den eneste fastmonterte (sist jeg sjekket) med innebygget GPS (dvs at du slipper å hente GPS signal fra andre kilder som f.eks kart plotter) , og det var grunnen til at jeg valgte den. Får posisjon under dekk i seilbåten, så bør funke veldig bra i RIB. Veldig grunn og derfor lett å finne plass til. Vanntett IPX8 er vel greit nok i RIB ? Jeg er veldig fornøyd med min så langt men har ikke så mange mnd erfaring enda. Redigert : Skal du ha AIS må du opp en prisklasse, og da er det ingen alternativer som har innebygget GPS, så da MÅ du ha ekstern kilde på GPS posisjon for at distress knappen skal ha full funksjon. Redigert 23.April.2013 av Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
jupan Svart 23.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2013 Takk for hjelpen! Det blir nok en av disse når sommeren kommer. Hvilken antenne kan man velge? Har targabøyle på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.