Eriksendrul Startet 22.April.2013 Link til dette innlegget Startet 22.April.2013 Enkelt og greit så er jeg helt ny når det kommer til og pusse og gjøre en båt fin igjen , før har vi tatt raske utganger bare for og få hivd den på vannet men i år vil jeg veldig gjerne gjøre det ordentlig. Har en utrolig sliten 10 fots with som jeg vil få til og se pen ut igjen og alt jeg vet er at den burde pusses og males.. Hva mer ? hva slags produkter kan jeg bruke og hva gjør disse produktene ? Hva skal jeg bruke hvor og når i prossesen ? Tanken er og reparere dypere/stygge rift og riper, få den pen og blank i fargen. Jeg vet lite om dette annet en at man kan pusse og male. er det noen andre produkter som lager en penere overflate en maling/lakk ? har hørt ordet Top coat innenfor dette emne men noe mer en navnet på produktet vet jeg ikke. Kan noen forklare om prossesen i en slik sak ? Hva skal jeg gjøre først og hva er finnishen ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 23.April.2013 Link til dette innlegget Svart 23.April.2013 Er ingen expert på dette men her har du noen tips. Du får kjøpt alt du trenger på Biltema. Pusset selv opp en 10 fots With for noen år siden og ble fornøyd med den. Her er noen produkter: Glassfiber\polyester: Brukes til store hull og sprekker. Skal du bruker dette må du slipe helt ned til glassfiberen før du legger på. Glassfiber sparkel: kan brukes til store riper og hakk i glassfiberen. Gelcoatsparkel: brukes til til mindre hakk og sår i gelcoaten. Epoxygrunning: brukes til å grunne skroget for å motvirke plastpest og vanninntrengning. Polyurethan maling: dette er den Biltema kalte for Topcoat for noen år siden. Dette er en 2 komponents lakk som er slitesterk og fin. Har du kun stygge riper og hakk ville jeg sparklet opp de med glassfibersparkel,tatt noen strøk med epoxygrunning,og så lagt 2 lag med polylakken. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.