Jump to content

Hvor stor bensintank ble levert med Yamarin 5810?

4-Stroke

Recommended Posts

Ble fortalt av selger at min Yamarin 5810 BR hadde fast tank på 100l, men samtidig ser jeg tilsvarende båter som averteres med fast tank på både 120 og 150l. Var det så mye forskjeller ute og gikk, eller er det noen som er på bærtur? Jeg må fylle bensin fra kanner, og dørken er skrudd godt fast. har derfor ikke mulighet til å måle på en enkel måte, så om noen tilfeldigvis sitter på denne infoen hadde det vært flott. Har måler i instrumentpanel, men det angir ikke liter. Kun 0, 1/2 og 1/1. Synes det er betryggende å vite nøyaktig hvor mye tanken rommer, selv om jeg alltid har en 10-liter i backup under benken.

Tanken på min 5940 er oppgitt til 90 liter. noe som ser ut til å stemme noenlunde bra. Tviler for at tanken din er så veldig forskjellig i størrelse. Tankmåleren på min er koblet til Yamaha sitt multiinstrument, 8 prikker er det vel..

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Jeg tviler også sterkt på at den er større enn 100l i hvertfall. Snarere tvert imot. Jeg sliter litt med defekte Yamahainstrumenter, men måleren er et eget instrument, som ikke gir noen indikasjoner om volum.

Denne har angivelig 150l tank. kun 1 år nyere enn min. Kan ikke skjønne at det stemmer i hvertfall. Tanken ligger under dørken mellom konsoll og akterbenk, og det er ikke ubegrenset med volum der. Vet ikke om den er firkantet eller formet etter v-bunnen heller. I verste fall skrur jeg ut dørken, men det blir ikke før den er på land igjen. Får heller passe på å ha full tank. (Fylte forøvrig på en 20-literskanne, og da gikk måleren fra litt under halv til litt under 3/4. Nå er vel disse målerne svært veiledende, men det indikerer en tankstørrelse på 80-100l, dersom den ikke er helt på tur. Har egentlig innfunnet meg med at den er ca på den størrelsen, men ble samtidig litt i tvil når jeg så hva andre averterte med.

Redigert av 4-Stroke (see edit history)
  • 5 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...