catano Startet 23.April.2013 Link til dette innlegget Startet 23.April.2013 (redigert) Hei. Jeg har benyttet så mange båtverksteder for reparasjon eller opp for vårpuss de siste årene. Det som er leit er at alle sliter med å starte med reparasjon etter avtale eller bli ferdige til avtalt tid. Nå i disse dager skulle båten opp for et forsøk på å forbedre fart og forbruk. Avtalte med verksted allerede i februar at uke 17 skal båten opp og de skulle starte jobben. i den tlf samtalen forteller jeg hvorfor jeg ikke benyttet verksted som ligger like ved min båthavn, noe som skulle tilsi at de burde forstå at avtalt tid er viktig. Jeg ringte dem på fredag og forhørte meg om avtalen fremdeles var mandag uke 17 og fikk beskjed at kl 08 mandag var de på jobb. Jeg ordnet med transport og kjører båten ut mandag og får da hvite de hadde noen båter som måtte ut først, så jeg kunne dra på jobb i stedet for å vente. Det å dra på jobb var ikke så enkelt da jeg hadde ordnet første kunde til kl 13 for å ha tid til å vise jobben og diskutere løsninger. Jeg måtte jobbet til kl 20 i stedet for å kunne vert ferdig kl 15. I dag tirsdag kjørte jeg ut for en observasjon, men nei båten flyter på vannet fremdeles og en kan lure på hva det betyr. Hadde bilverksteder holdt på slik hadde det gjerne blitt krig og alle i byen hadde snakket om det verkstedet og kundene forsvinner. Hvorfor kan da ikke båtverksteder klare holde avtale elle innformere om forsinkelse og be kunden komme til ny tid? Er det flere Bergensere som opplever dette? Ikke skriv navn på verksted da dette ikke er for å svarteliste noen, men bare erfaringsutvekslinger. Har dere opplevd det motsatte er det kjekt å høre hvor for og heller gå dit ved en senere anledning mvh Catano Redigert 23.April.2013 av catano (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Bearded Beast Svart 23.April.2013 Link til dette innlegget Svart 23.April.2013 Det interessante er vel ikkje når de begynner jobben men når de er ferdig? Og hvorfor i alle dager ble det ikkje diskutert i forveien hva som skulle gjøres ? vil du betale timepris for å stå der og prate, peke og diskutere ? Og siden intet var avtalt om hva som skulle gjøres så kunne de vel heller ikkje begynne på jobben? og båten ligger da naturligvis ute enda Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 23.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2013 Hei. Beklager at tekst skulle missforståes.Klart vi har pratet om hva som var ønskelig å få gjort. Det vi skulle se på i sammen var om dette var løsningen på problemet eller vi skulle forsøke andre tilltak. Pris skulle settes da båten er oppe og det samme med tid. Det jeg reagerte på var hvorfor ikke de på fredag kunne si at jeg ikke trengte komme med båten som avtalt mandag men heller si/spørre om det var beder senere i uken da vi ikke er klar til å ta den opp før. mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Frøken Fryd Svart 23.April.2013 Link til dette innlegget Svart 23.April.2013 Man vet aldri hva som noteres ned og ikke over telefon, så bruk epost og be om bekreftelse. Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 28.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2013 Hei. oppdaterer denne jeg. Fredag en uke etter de egentligt skulle startet ringte jeg verksted. Etter 4 forsøk tok de tlf og forklarte at de to siste dagene (torsdag fredag) hadde de hat så mye og gjøre at de ikke rakk å ta den på land. Jeg spør så, skulle den ikke opp mandag? da kom det bare slike svar politikerene bruker dvs de svarte ikke på spørsmålet men kom med masse anne prat. Jeg minnet dem på at det snart var Mai med mange aktuelle langhelger og at tidligere båt verksted rotet disse dagene til med å ikke bli ferdig til avtalt tid. Dette bele ogå forklart da jeg bestilte oppdraget på tlf i Februar. Han lovet de skulle ta den opp på slipp innen 30 april slik at jeg kunne bunnsmørre med mer 1 Mai, dvs han lovet fremmdeles ikke noe om selve jobben som er grunn til at båten er på dette verkstedet og ikke i nabo havnen. mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Pescador1 Svart 28.April.2013 Link til dette innlegget Svart 28.April.2013 (redigert) Fortsatt for mange cowboys på markedet, de lever i sin egen verden og har for lite konkurranse. Det skjer ikke bare i Bergen, det skjer over alt i landet... Håper inderlig at andre europeiske bedrifter som kan tilby slike tjenester etablerer seg i Norge etter hvert. Jeg har selv meget dårlig erfaringer fra Yanmar forhandler der jeg bor (betalt for ting som ikke er gjort, og det som er gjort har aldri vært etter boka), heldigvis fikk vi ny forhandler i nabobyen og konkurranse ...Servicen fra ny forhandler er bedre en det man kunne drømme !! De kommer til deg og der båten er, bedre priser, råd, og ikke minst de gjør kun det som er nødvendig å gjøre uten å skrive faktura med gaffel !! Så, bor dere på Sørlandet , har dere Yanmar og er i nærheten av Grimstad : Nymo er kodeordet :) Flott service !! I andre bransjer og med samme service (dårlig) hadde disse aldri overlevd... Konkurranse skjerper !! Redigert 28.April.2013 av Pescador1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 1.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 hei. oppdatering. Fredag før helegen lovet de over tlf at til i dag 1 mai skulle båte være på slippen slik at jeg kunne bunnsmørre. Var ut i dagtidlig for å start, men den var ikke på slipp. Båten er fremmdeles på vannet og de svarer ikke på sms. Ringer dem i morgen for en forklaring. mvh catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Mariell Svart 1.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 Det beste er nok å forsøke å få gjort landsetting utenom den travleste tiden på Vår/høst. Skulle ha båten på land en ukes tid rett etter påske. Avtalte dato allerede i oktober/november. JEG husket feil dato og kom med båten en dag før avtalt. Fikk da beskjed om at det ikke var noe problem, de tok båten opp samme ettermiddag, slik at jeg kunne komme igang. Da var det forholdsvis få båter som var klare til utsetting. Nå når alle skal ha båtene ut, hadde det muligens stilt seg litt anderledes. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
catano Svart 1.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 Hei. Jeg ringte i februar for avtale og da avtalte vi, ut fra når de hadde tid uke 17. mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.