Jump to content

Priser på turbo og kompressor til kad 42, ny eller brukt.


WGM36

Recommended Posts

Hei.

Sikkert galskap, men har to stk kad 42, som har passert 1200 timer, så vidt jeg vet

har det aldri hvert byttet turbo eller kompressor.

Orker ikke tanken på landligge ved havari, så tenkte derfor å skaffe meg en turbo og kompressor i reserve.

Brukt og rimelig er jo vel og bra, men vet ikke hvor lysten jeg er på å montere

noe som noen `` sier er bra`` så nytt er å foretrekke.

Hva må jeg regne med å betale for dette, importere fra det store utland kansje?

Håper noen har noen råd og tips.

 

Mvh Terje

Link to post

Jeg mener at turbo og kompressor ikke er av nødvendige reservedeler, da disse vanligvis ikke må fungere for å ha fremdrift.

Dessuten er begge disse dyre i anskaffelse.

 

Men strammehjul til flatreimene ville jeg byttet eller hatt i reserve, da det nærmer seg tiden for disse.

 

Hvis du har gammel strammemekanisme ville jeg beholdt den fremfor å bruke penger på ny type med lavere driftssikkerhet.

 

Legger til:

4 stk simmerringer til sjøvannspumpene.

Redigert av Fjellbonden (see edit history)
Link to post

Sikkert galskap, men har to stk kad 42, som har passert 1200 timer, så vidt jeg vet

har det aldri hvert byttet turbo eller kompressor.

Orker ikke tanken på landligge ved havari, så tenkte derfor å skaffe meg en turbo og kompressor i reserve.

 

 

Helt klart galskap ja! Turbo og kompressor holder glatt 10000 timer ved riktig bruk, og å ha et (dyrt) sett liggende å ruste i reserve bare i tilfelle noe skulle svikte har lite for seg! Sannsynligheten er svært stor for at du aldri vil få behov for disse i din eiertid...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post

Motorene går som klokker begge to, den ene jager litt på tomgang, ryker veldig lite

og ingen lekkasjer av noe slag.

Rett å slett storfornøyd også jeg som aldri skulle ha noe i nærheten av grønt i motorrommet.

Forrige eier skiftet toppakninger, men tror det er det eneste som er gjort.

Bruker ca 3.5 liter olje hver seg på 130 timers bruk, snittfart på 12 knop.

Det er vel brukbart på disse grønne maskinistene. Brukt snaut 4100 liter diesel.

Tror ikke disse motorene er noe dårligere enn noe annet når de får steller sitt, kjøpte den av en petemeter og er vel enda værre selv. Bytter alle filter og oljer når sessongen er slutt og det samme før vi drar på ferie i juli.

 

Mvh Terje

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...