Jump to content

Hvordan prisette ting i båt etter den har sunket (forsikrings sak)

sveini 95

Recommended Posts

Hei

Da var den triste dagen her. Kom hjem til båten og ser at den ligger under vann med masten stikkene opp av vannet. Ikke akurat det syne en ønsket når en har vært borte i en uke. Båten er bekreftet at den sank i løp av natt til i dag. vannet står over hele dekket og det er bare masten som stikker opp av vanet.

Men det jel lurer på nå, hvordan setter en pris på tingene som lå inni båten. Eletriske ting kan vel anses som totalskadet. og må jo erstattes. Jeg antar hele båten må totalrepareres. men det får tiden vise. Hvordan går forsikrings selskapene frem i slike saker. Er det mulighet til og ta ut og beholde seil, reservedeler ol. jeg tenker da hvis båten kaseres. ?

Og jeg er taknemelig om alt informasjon om dette temaet.

Jeg har If fom forsikrings selskap det er vel også litt nytig og si.

Håper dere kan hjelpe med gode råd :D

Svein

Det var en trist nyhet ja,

Forsikringsselskapet vil ha nypris (dagens pris på tilsvarende utstyr) og året tingene var produsert. Du får et aldersfratrekk i oppgjøret tenker jeg.

Få med absolutt alt ned til hver minste detalj. Du kan helt sikkert beholde seil og anneet du mener er uberørt av dykket. Blir litt som med bil. Du kan kjøpe tilbake vraket.

Du kontakter selskapet som helt sikkert vil sende en takstmann.

Lykke til!

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Vi kjøpte skadet båt av forsikringsselskap for 2 år siden. Denne var "kondemnert" altså for dyr å reparere. Alt tenkelig utstyr måtte selges med båten. Helt ned til minste vinsjhåndtak. Alle seil måtte følge med.

Vi fikk beskjed at de IKKE solgte "vrakene" tilbake til eier.

Veldig synd at dette skjedde med deg. Er det lov å gjette på 40 år gamle gjennomføringer?

Utrolig trist.

Kjenner en som var uheldig og "fylte" båten med vann.

Alt elektrisk måtte byttes inkl. ledninger.

Det var kommet vann i motorolja. Forsikringsselskapet mente de ikke måtte bytte motor, men det mente merkeverkstedet, så den ble byttett (kostnadene for dette er ikke avklart).

Vedkommende hadde et annet forsikringsselskap og har fåtte en elendig oppfølging (Uhellet skejdde ferien i fjor og båten er enda ikke ferdig).

Nå skryter jo IF av sin utrolige effektive oppfølging etter skade så bruk det som referanse og avtal samt bekreft alt skriftlig.

Redigert av Sitrin (see edit history)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...