Jump to content

Kompakt vaskemaskin for båt

Sun Flyer

Recommended Posts

Mener jeg har en Zanussi kombinert vaskemaskin/tørketrommel.

Har kjørt en vask på de fire årene jeg har hatt båten, men det ble for mye stress med vann inn, tromling, vann ut, lensing, mer lensing, tromling, sentrifugering, vann inn, lensing, sentrifugering, tørking, mer vann inn, lensing, tromling, vann inn osv......

Den bruker faktisk ferskvann for å kondensere under tørkeprosessen også og dette ble litt for mye for en som retter seg opp i stolen hver gang det starter en pumpe.

Haha. Nei, tenkte ikke å ha tørketrommel. Blir vel mer komplisert installasjon. Selvfølgelig regner jeg med ay den må gå på 230 volt. Vil nok helst bruke den når vi har landstrøm. Hadde ikke tenkt at dt skulle være nødvendig å drive å lense og sånn selv. Regner med det vil være greit å koble drenering mor båtens øvrige systemer.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Haha. Nei, tenkte ikke å ha tørketrommel. Blir vel mer komplisert installasjon. Selvfølgelig regner jeg med ay den må gå på 230 volt. Vil nok helst bruke den når vi har landstrøm. Hadde ikke tenkt at dt skulle være nødvendig å drive å lense og sånn selv. Regner med det vil være greit å koble drenering mor båtens øvrige systemer.

Min går på 230V og kan kjøres på inverterstrøm om ønskelig. Kanskje mindre distraherende underveis.....

Lensingen fra maskinen går i en egen dusjbrønn, som så lenser videre ut gjennom skroget.

En komplett vask med tørk tar rundt 4 timer........

Er i utgangspunktet ikke overbegeistret for vaskemaskiner, noe som kanskje skinner igjennom. Men hadde umåtelig sansen for videoen over.

Har Candy tvättmaskin plus en Electrolux torktumlare i akter-lastrummet.

Rimliga i storlek och fungerar bra.

bilde

Har även två tvätt-linor i motorrummet där man kan torka tvätt eller åtminstone duschhanddukarna.

Ja vi har som synes även tvättlinor i akter lastrummet där vi hänger tvätt ibland.

Redigert av ebonita (see edit history)

bilde

Vi har en Zanussi kombi vask/tørk stående under trappa ned til kjøkkenet. Funker helt fint med tømming via gråvannstank (trur jeg) direkte ut. Masse programmer å velge i. Svært praktisk for oss som liker oss best i uthavner. Kan nok kjøres med inverterstrøm, men har ikke prøvet det. Fyrer agregatet når vi skal vaske og lader da batteriene samtidig

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Hva med denne?

http://www.vikingtraders.co.uk/#/liten-vaskemaskin/4552182593

Liten vaskemaskin
Kompakt halvautomatisk vaskemaskin sparer energi, plass og penger!
• Superkompakt design håndterer opptil 3.5kg last
• Super lettvektsmaterialer, vil ikke ruste eller bli flekkete
• Selvlensende pumpe, puls-basert vaskemetode, timer for vaskedel og sentrifuge - bruker 50% mindre energi enn store maskiner.
• Stillegående motorer for vask og sentrifuge
• Ideell for små leiligheter, hytter, campingvogner og båter
Denne utrolige vaskemaskinen vil håndtere opptil 3.5kg vask med semiautomatisk pulsbasert vaskemetode, velger for normal og skånsom vask, slås av automatisk etter hvert tidsbestemt program. Pumper bort avløpsvann fra både vaskemaskin og sentrifuge. Du kan bruke sentrifugen samtidig som vaskemaskindelen eller på egen hånd med fullt justerbar timer. Bare koble til varmtvann, ingen rørlegger er nødvendig. Lett og bærbar, komplett med alle slanger og sentrifuge-tilbehør. At den er enkel og lett å bruke gjør Eco-Genie deluxe til den beste maskinen av sitt slag på markedet.
Mål: 59 cm høyde x 37cm foran til bak x 67 cm lengde.

Handlet i fjor en Candy kombi vask/tørketrommel.

Kjempe fornøyd.

http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vaskemaskin/EVO4W2643D/candy-vask-tork-evo4w-2643d-s

obs. Inkl dør er den ca 5 cm dypere enn hva som står i beskrivelsen.

Brukes kun når jeg ligger på landstrøm

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...