Sun Flyer Startet 24.April.2013 Link til dette innlegget Startet 24.April.2013 Hei, Lurer på å installere vaskemaskin i båten. Noen som har erfaringer med dette? Hva finnes avaktuelle modeller osv... mvh Viggo Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
seeman Svart 24.April.2013 Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Har tenkt på det samme, men velger nok en Miele med 230 volt. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 24.April.2013 Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Mener jeg har en Zanussi kombinert vaskemaskin/tørketrommel. Har kjørt en vask på de fire årene jeg har hatt båten, men det ble for mye stress med vann inn, tromling, vann ut, lensing, mer lensing, tromling, sentrifugering, vann inn, lensing, sentrifugering, tørking, mer vann inn, lensing, tromling, vann inn osv...... Den bruker faktisk ferskvann for å kondensere under tørkeprosessen også og dette ble litt for mye for en som retter seg opp i stolen hver gang det starter en pumpe. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 24.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Haha. Nei, tenkte ikke å ha tørketrommel. Blir vel mer komplisert installasjon. Selvfølgelig regner jeg med ay den må gå på 230 volt. Vil nok helst bruke den når vi har landstrøm. Hadde ikke tenkt at dt skulle være nødvendig å drive å lense og sånn selv. Regner med det vil være greit å koble drenering mor båtens øvrige systemer. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
MT. Svart 24.April.2013 Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Innmaten kan jo henges opp direkte i båten. Eventuell ubalanse kan kanskje til og med benyttes til fremdrift? Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
tor_ef Svart 24.April.2013 Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Hadde aldri trodd at den skulle holde så lenge! Om all teknologi var like robust.. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 24.April.2013 Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Haha. Nei, tenkte ikke å ha tørketrommel. Blir vel mer komplisert installasjon. Selvfølgelig regner jeg med ay den må gå på 230 volt. Vil nok helst bruke den når vi har landstrøm. Hadde ikke tenkt at dt skulle være nødvendig å drive å lense og sånn selv. Regner med det vil være greit å koble drenering mor båtens øvrige systemer. Min går på 230V og kan kjøres på inverterstrøm om ønskelig. Kanskje mindre distraherende underveis..... Lensingen fra maskinen går i en egen dusjbrønn, som så lenser videre ut gjennom skroget. En komplett vask med tørk tar rundt 4 timer........ Er i utgangspunktet ikke overbegeistret for vaskemaskiner, noe som kanskje skinner igjennom. Men hadde umåtelig sansen for videoen over. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 24.April.2013 Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 (redigert) Har Candy tvättmaskin plus en Electrolux torktumlare i akter-lastrummet. Rimliga i storlek och fungerar bra. Har även två tvätt-linor i motorrummet där man kan torka tvätt eller åtminstone duschhanddukarna. Ja vi har som synes även tvättlinor i akter lastrummet där vi hänger tvätt ibland. Redigert 24.April.2013 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.April.2013 Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Hehe, morsomt klipp fra YouTube. Ubalansekontroll ville kanskje være et minstekrav Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 24.April.2013 Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Hei Me har ein Candy-vaskemaskin. Eg monterte den i 2004. Det beste eg nokongong har montert i båt. Avløpsvatnet går, via ein eigen skroggjennomføring, direkte overbord. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Båttransport D5L Svart 24.April.2013 Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Har en Candy Alise combi vask/tørk AAA ,som også bruker ferskvann til kondensering. Bygger bare 52cm i dybden. Vann ut igjennom skroggjennomføring med naturlig fall, kjempefornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 24.April.2013 Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Vi har en Zanussi kombi vask/tørk stående under trappa ned til kjøkkenet. Funker helt fint med tømming via gråvannstank (trur jeg) direkte ut. Masse programmer å velge i. Svært praktisk for oss som liker oss best i uthavner. Kan nok kjøres med inverterstrøm, men har ikke prøvet det. Fyrer agregatet når vi skal vaske og lader da batteriene samtidig Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
JGH Svart 24.April.2013 Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 (redigert) Her er ein passe stor for meg http://www.maxfritid.no/index.php?page_id=1027&produkt_id=18419&selected_card=Produktinformasjon Noen med erfaringer?? Eller denne kanskje? Redigert 24.April.2013 av JGH (see edit history) Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
NOR15186 Svart 24.April.2013 Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Hva med denne? http://www.vikingtraders.co.uk/#/liten-vaskemaskin/4552182593 Liten vaskemaskin Kompakt halvautomatisk vaskemaskin sparer energi, plass og penger! • Superkompakt design håndterer opptil 3.5kg last • Super lettvektsmaterialer, vil ikke ruste eller bli flekkete • Selvlensende pumpe, puls-basert vaskemetode, timer for vaskedel og sentrifuge - bruker 50% mindre energi enn store maskiner. • Stillegående motorer for vask og sentrifuge • Ideell for små leiligheter, hytter, campingvogner og båter Denne utrolige vaskemaskinen vil håndtere opptil 3.5kg vask med semiautomatisk pulsbasert vaskemetode, velger for normal og skånsom vask, slås av automatisk etter hvert tidsbestemt program. Pumper bort avløpsvann fra både vaskemaskin og sentrifuge. Du kan bruke sentrifugen samtidig som vaskemaskindelen eller på egen hånd med fullt justerbar timer. Bare koble til varmtvann, ingen rørlegger er nødvendig. Lett og bærbar, komplett med alle slanger og sentrifuge-tilbehør. At den er enkel og lett å bruke gjør Eco-Genie deluxe til den beste maskinen av sitt slag på markedet. Mål: 59 cm høyde x 37cm foran til bak x 67 cm lengde. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 25.April.2013 Link til dette innlegget Svart 25.April.2013 Handlet i fjor en Candy kombi vask/tørketrommel. Kjempe fornøyd. http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vaskemaskin/EVO4W2643D/candy-vask-tork-evo4w-2643d-s obs. Inkl dør er den ca 5 cm dypere enn hva som står i beskrivelsen. Brukes kun når jeg ligger på landstrøm Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Enzo Svart 25.April.2013 Link til dette innlegget Svart 25.April.2013 Er det noen som vet hvilkn maskin de pleier å installere i kartbordsetet på Jeanneau 49DS har truffet flere som har den men har ikke fått med meg hva den heter. Den må være ultrakompakt, og den bråker nesten ikke i det heletatt Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 25.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2013 Takk for gode tips. Skal sjekke ut den maskinen fra http://www.vikingtraders.co.uk/#/liten-vaskemaskin/4552182593. Ser lovende ut og lett å plassere hos meg. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Catlina Svart 26.April.2013 Link til dette innlegget Svart 26.April.2013 Eumenia 1000 F i min båt , var ferdig installert fra verftet.3 kg kapasitet , liten og kompakt og har aldri gitt noen problemer .I tillegg til vanlig vask brukes den mye til skylling av tauverk. Kan anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 16.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2013 Er det noen som har funnet tekniske data på de små maskinene f.eks den fra Max fritid. Tenker på strømforbruk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.