Jump to content

Hjemmelaget wobblers

waroo

Recommended Posts

Ikke dumt. Har du testet dybdevinkelen og vet at den fungerer som planlagt før du teipa og lakka? Litt surt om du må endre vesentlig nå i ettertid, vil jeg tro?

Det er noe eget med å få fisken til å bite på selvlaget utstyr. Man føler at man på en måte beveger seg i primærnæringen.

Du får ha lykke til, også håper vi på fangstrapport.

:thumbsup:

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

takk for cred .... nei , ingen hemmeligheter her

har tatt øyemål på luhr jensen j -plug og tomic og prøvd å kopiere de .

materialene jeg har brukt er :

- balsakloss - kjøpt på e-bay

- plastikkrør som senen skal gå gjennom , feks slikkepinnerør

- epoxy lim , hurtig type fra biltema

- epoxy 2 komp type fra biltema

- holografisk klisterfilm fra hobbycity.com, men finnes og på ebay

- tusjpenn og spraylakk

- skjærte først balsablokken til ønsket form

- Så trygget jeg rører gjennom lippen på wobbleren og skrått gjennom

- røret og lippen ble kledd med epoxy hurtig lim

- så kledde jeg kroppen med folien/klisterfilmen

- så lakket og farget med tusj + øyer fra ebay

- til slutt epoxy 2 komp over det hele

håper dere kan bruke dette !

En annen sak er "toillingskeia".En spiseskje man kapper av skjeftet på og lager anheng for krok og senefeste....kan også males eller ha den blank.Funker som fjell :)

Fikk meg til å tenke på en gang jeg og en kamerat var ute å dorget, etter 3-4 timer uten napp sa jeg til kompisen, nå skal jeg vise deg. Tok et avlangt stykke aluminium avskjær som lå på dekket etter at jeg hadde montert inn ventil i styrehusdøren. Slo hull i begge endene med en spiker og festet krok og spinner i. Ved første utslipp viste det seg at selvsagt var den for lett og bare planet i vannflaten. Dro opp og satte på søkke en meter fremfor, hivde ut og pang etter et minutt satt ørrreten der. Ikke store karen men artig var det

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

jeg har testet wobblerne og det ser riktig bra ut. Når laksesesongen begynner om noen uker , blir det gøy å prøve de. går helt sikkert bra å lage av gran og furu også, men balsa er veldig lett å forme, så det er jo en fordel.

Opprinnelig var Tomic laget av tre, jeg har to Tomicer som er laget i tre. Etter vekten å dømme kan det være gran eller furu.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...