jensemann2 Startet 24.April.2013 Link til dette innlegget Startet 24.April.2013 Jeg tenkte å kjøpe en liten varmtvannstank fra ebay på 3 gallon. Vurderer å koble den inn i manifold sløyfa, da den blir mye fortere varm enn resten av motoren. Er det noen synspunkter på det? Går kjølevannet inn på bunn og ut på toppen av manifolden eller er det omvendt? (Mercruiser 5,7) Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 24.April.2013 Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Ikke anbefalt. Ut fra motor skal være fra pluggen i innsugsmanifolden ved termostat, og inn skal være i slangen mellom vannpumpe og og varmeveksler. Det finnes sett, men det er vanlige rørdimensjoner så det fikser du med deler fra rørleggeren. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 24.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Ok, ja det er vel mye mere varme i motoren enn i manifolden. Jeg fant en fin 12 liters varmtvannstank på maritim. Spørsmålet er om det er vits i varmtvann når jeg bare har 32 liters vanntank :p, men greit å kunne ta en varm rask dusj på badeplattformen etter et bad da... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.