Jump to content

Kompakt oppvaskmaskin for båt

KongKing

Recommended Posts

Oppvaskmaskin er luksus! Jeg har også en eldre Bosch benktopptype jeg tenkte å ta med på tur. Men hvordan kobles den til? Kan jeg koble den rett på krana og sette den åpen? vil vannpumpa da gå konstant?

Virker som at det ikke går ann å legge vanninntaksrøret i en bøtte med vann og la maskinen gjøre jobben selv....

Kan man evt fylle vann i maskinen manuelt?

... Men hvordan kobles den til? Kan jeg koble den rett på krana og sette den åpen? vil vannpumpa da gå konstant?

Virker som at det ikke går ann å legge vanninntaksrøret i en bøtte med vann og la maskinen gjøre jobben selv....

Kan man evt fylle vann i maskinen manuelt?

Ja, du kan sikkert koble vanninntaket rett på vannkranen. Når maskinen åpner magnetventilen for å ta inn vann vil vannpumpen starte, da leverer den vann så lenge ventilen er åpen - og så stopper pumpen når magnetventilen stenger igjen. Dette gjentar seg noen ganger i løpet av hele vaskeprosessen.

Nei, du kan ikke legge inntaket i en bøtte med vann, for oppvaskmaskinen er ikke laget for å suge vann. Du må ha litt trykk på inntaket, dvs fra vannpumpen.

Å fylle manuelt ville bli veldig upraktisk og du måtte "passe på som en smed" for å sikre at det kom i riktig mengde og til riktig tid....

Med vennlig hilsen POSEIDON

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...