CaptnT Svart 8.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 Oppvaskmaskin er luksus! Jeg har også en eldre Bosch benktopptype jeg tenkte å ta med på tur. Men hvordan kobles den til? Kan jeg koble den rett på krana og sette den åpen? vil vannpumpa da gå konstant? Virker som at det ikke går ann å legge vanninntaksrøret i en bøtte med vann og la maskinen gjøre jobben selv.... Kan man evt fylle vann i maskinen manuelt? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 8.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 CaptnT, er du ikke rett navla?! :) skal du ha oppvaskmaskin i Comforten?! Splitte mine bramseil... Og mer til. Ja, man skal sannelig høre mye før øra detter av. Hvor i alle dager skal du plassere den? :) -jeg som sliter nok allerede med å finne plass til mine 3 forseil. Hehe. Det der vil jeg se bilde av en dag. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Jeg har oppvaskmaskin i White Lady. Egentlig ganske fornøyd. Har besøk av unger og venner. Da er det kjapt å bare kjøre oppvaskmaskinen sammen med kaffi en som koker etter middag. Da går aggregat likavel. . Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Poseidon Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 ... Men hvordan kobles den til? Kan jeg koble den rett på krana og sette den åpen? vil vannpumpa da gå konstant? Virker som at det ikke går ann å legge vanninntaksrøret i en bøtte med vann og la maskinen gjøre jobben selv.... Kan man evt fylle vann i maskinen manuelt? Ja, du kan sikkert koble vanninntaket rett på vannkranen. Når maskinen åpner magnetventilen for å ta inn vann vil vannpumpen starte, da leverer den vann så lenge ventilen er åpen - og så stopper pumpen når magnetventilen stenger igjen. Dette gjentar seg noen ganger i løpet av hele vaskeprosessen. Nei, du kan ikke legge inntaket i en bøtte med vann, for oppvaskmaskinen er ikke laget for å suge vann. Du må ha litt trykk på inntaket, dvs fra vannpumpen. Å fylle manuelt ville bli veldig upraktisk og du måtte "passe på som en smed" for å sikre at det kom i riktig mengde og til riktig tid.... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
CaptnT Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Hehe! Tenkte den kom Eureka, nei slikt ville jeg nok ikke lagd plass til i Comforten :) Jeg skal på tur med en 42-foter i 6 uker i sommer, "nordsjøen rundt"! og der er det kanskje plass til en liten en :) Takk for tips Poseidon Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 (redigert) Hehe, da så. :) Har du allerede blitt tildelt oppgaven ombord å ta oppvasken i 6 uker? Redigert 9.Juni.2014 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.