Cissaman Startet 24.April.2013 Link til dette innlegget Startet 24.April.2013 (redigert) Hei folkens, jeg trenger litt hjelp.... Jeg har: Suzuki 150 hk 2013 mod. Lowrance HDS8 NMEA 2000 starterkit Suzuki NMEA2000 motor interface Suzuki SMIS adapter Alt dette fikk jeg montert og satt opp av forhandler. Av informasjon på kartplotter får jeg: Turtall Fart Sjø temperatur Motortemperatur Og sikkert noe mer: ) Men jeg mangler noe helt vesentlig, som jo var hovedgrunn for at jeg fikk dette installert, drivstofforbuk.... Jeg har sett igjennom allt av menyer og rota rundt i timesvis uten å blir klokere. Jeg ville også gjerne hatt eksakt motortimer, finner ikke det heller.... Trenger jeg noe mer enn det jeg har? Noen som har vært borti dette og kan si hva jeg gjør galt? Evig takknemlig for svar: )) Redigert 24.April.2013 av Cissaman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Cissaman Svart 24.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Hallo for noen stavefeil i emnetittel, ser ikke at jeg kan rette det..... Kommentar fra moderator: Alle kan redigere innlegg innen 30min etter at de er postet, se 'Redigér' knappen. Når man redigerer startinnlegget kan tittelen også rettes. (jeg har rettet stavefeilene som var i denne tittelen) Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Rolf Svart 24.April.2013 Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 (redigert) Hei, Cissaman. Har en Raymarine og Yanmar. Ifm Raymarine er det nå mulig å koble motordata inn på kartplotteren via NEMA 2000, men det krever at vi kobler sammen kartplotter og motordata. Men, det krever altså en kabel. Jeg har ikke gjort det enda, men skal en gang... Mao, jeg tror du må ha en kabel mellom motorsystem og kartplotter. Tips.. ring leverandøren, eller send dem mail. lykke til. Redigert 24.April.2013 av Kaptein Lloyd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bella580C Svart 24.April.2013 Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Hva gjordet at du valgte Suzuki ? Testet båt og motor ? På hvilken båt og høy fart ? Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Cissaman Svart 24.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Kaptein, motor og plotteren har kontakt og jeg har endel info fra motor til plotter, er noen ting jeg savner bare: )) Takk for tips.. Sitér dette innlegget Link to post
Cissaman Svart 24.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 (redigert) Bella580c, Motoren står på en Askeladden P66 Pilothouse. Askeladden leveres med Suzuki, men det hadde vært mitt 1. Valg uansett: ) Ja jeg har hatt båten endel uker etterhvert, og er godt fornøyd med både båt og motor. Jeg har hatt 35,3 knop, løsner nok litt etterhvert.. Veldig bra akselerasjon, og masse krefter.. På tomgang er jo 4T ekstremt rolige men den imponerer meg også i fart, spesielt rundt 3800 til 4200 omd. Som gir 18-26 knop cirka. På full pupp gir den rett under 6000 omd. Med god tilt på motor. Redigert 24.April.2013 av Cissaman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 24.April.2013 Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Du må legge inn drivstofforbruk som dataoverlegg. Når du står på skjermen du vil legge til drivstofforbruk på så trykker du kort på Page, når du har blitt sendt til siden hvor en velger hvilken side som skal vises trykker du meny, deretter velger du legg til dataoverlegg (eller noe lignende) Du blir nå sendt tilbake til siden de kom i fra og det er nå mulig å velge blant sikkert 100 forskjellige dataoverlegg, hvor liter pr time og antall NM pr liter er to av dem. Du kan selv bestemme hvor på skjermen det skal plasseres og størrelsen på tallene. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Link to post
Cissaman Svart 25.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2013 (redigert) abbor, takk for svar... Jeg får opp klokke med forbruk, og kan velge hvordan dette skal se ut, men den gir ikke noen tall.... Ute av funksjon liksom: )) Men jeg skal skrive ut innlegget ditt og ta meg en tur i båten i lunchen: ) Redigert 25.April.2013 av Cissaman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Cissaman Svart 25.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2013 abbor, oppskriften din funket perfekt: ) Jeg har vært på alle de menyene før, mange ganger, men har ikke gjort riktig... Tusen takk, nå har jeg masse info ved siden av kartet, hehe... Beste lunchen jeg har hatt, en time i båten: )) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.