Jump to content

Tips til andre gangs seilbåt?

sveini 95

Recommended Posts

Etter at min forige seilbåt sank, så skal jeg nå ha en ny ved hjelp av forsikringspengen. Jeg har ca 80 000,- og bruke. Jeg hadde en Maxi 77 og var fornøyd med båten.

Jeg har noen krav.

- Båten må ha innenbords motor. ( helst Diesel men bensin går også)

- skal kunne seiles alene.

- brukene til dags seilinger men også overnatiniger.

- helst et toalett der en ikke sitter i openheten enten om det er egent rom eller et fortrekk.

Kom gjerne men type båt, men vis dere har sitt en på salgs sider ol. må dere gjerne legge de med.

Svein

Det lå jo en meget pen Maxi 77 ute på finn for et par uker siden, men du vil kanskje ha noe annet?

Jeg ville hostet opp det lille ekstra og gått for denne http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=40635656, er du flink til å prute er det innenfor rekkevidde.

Det er også mange av de andre som ligger på finn til under 100k som sikkert kan tilfredsstille kravene, men de fleste er eldre og mindre. Fenix har også selvslående fokk som gjør den ekstra lettvint å seile alene, men du vil fint klare å håndtere de fleste andre i prisklassen alene også.

Redigert av quantumduck (see edit history)

Slå opp Fenix her så kommer drøssevis av tråder som diskuterer den og andre i størrelsesklassen, samt Banner 28 som stadig dukker innom diskusjonene i komfort-klassen, selv om det er en racer.

Selvslående fokk er deilig når det blåser mye og man er alene i båten. Har det på min Fenix.

Har ellers ikke noe nytt å tilføye til de trådene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...