grawis Startet 24.April.2013 Link til dette innlegget Startet 24.April.2013 Ene rekkestøtta har antakelig fått seg en smell en gang, og i ettertid har det nok også gått frostspreng i glassfiberen. Har lånt meg en fres og skal frese vekk all skadet glassfiber. Det ser ut som om glassfiberen er "sprengt" utover mot siden av skroget, så her må det vekk litt gelcoat. Men så trenger jeg et par tips til den videre jobben. 1. Trenger jeg å legge på duk for å bygge opp glassfiberen, eller holder det med kun sparkel? 2. Hva er beste måten å få bygget opp hullet på, fylle det med sparkel og borre opp, eller legge ei form med silikon rundt nedi hullet? 3. Tips til produkter? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 24.April.2013 Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Står rekkestøtten normalt nedi det hølet? -med et slags beslag? Jeg lurer litt på om ikke kanten på hølet burde være forsenket for å unngå skade på gelcoat slik at det ikke sprekker opp og skaller av... -ikke helt svar på spørsmålet ditt...men... Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 24.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Står rekkestøtten normalt nedi det hølet? -med et slags beslag? Jeg lurer litt på om ikke kanten på hølet burde være forsenket for å unngå skade på gelcoat slik at det ikke sprekker opp og skaller av... -ikke helt svar på spørsmålet ditt...men... Nei, nedi hullet skal det stå en tapp på ca 15 cm lengde. Denne går gjennom teakrekkelista, som skal skrus fast oppå her, og så settes selve rekkestøtta fast oppå tappen som kommer opp gjennom teaken. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 25.April.2013 Link til dette innlegget Svart 25.April.2013 (redigert) Varig reparasjon får du bare ved bruk av epoxy/matte og boring av nytt hull. Sparkling har ikke tilstrekkelig mekanisk styrke til dette. Silikon vil jeg ikke omtale engang, har ingen ting i båt å gjøre! Redigert 25.April.2013 av Herman (see edit history) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.