Jump to content

Trenger tips til glassfiberjobb, reparere rekkestøttefeste

grawis

Recommended Posts

Ene rekkestøtta har antakelig fått seg en smell en gang, og i ettertid har det nok også gått frostspreng i glassfiberen. Har lånt meg en fres og skal frese vekk all skadet glassfiber. Det ser ut som om glassfiberen er "sprengt" utover mot siden av skroget, så her må det vekk litt gelcoat. Men så trenger jeg et par tips til den videre jobben.

bilde

1. Trenger jeg å legge på duk for å bygge opp glassfiberen, eller holder det med kun sparkel?

2. Hva er beste måten å få bygget opp hullet på, fylle det med sparkel og borre opp, eller legge ei form med silikon rundt nedi hullet?

3. Tips til produkter?

Står rekkestøtten normalt nedi det hølet? -med et slags beslag?

Jeg lurer litt på om ikke kanten på hølet burde være forsenket for å unngå skade på gelcoat slik at det ikke sprekker opp og skaller av... -ikke helt svar på spørsmålet ditt...men...

Nei, nedi hullet skal det stå en tapp på ca 15 cm lengde. Denne går gjennom teakrekkelista, som skal skrus fast oppå her, og så settes selve rekkestøtta fast oppå tappen som kommer opp gjennom teaken.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...