Medusa Startet 25.April.2013 Link til dette innlegget Startet 25.April.2013 I forbindelse med installasjon av autopilot så skal jeg koble pumpa inn på min eksisterende hydrauliske styring med tre forgreininger (T-kobling). Dette er skrukoblinger som via en konisk pressring klemmer seg fast i slangen, på samme måte som skrukoblinger på kobberrør. Av erfaring vet jeg at det ofte (på glødde rør) må settes inn en støttehylse i kobberrøret for at det ikke skal gi etter og klemmes samme, men jeg har ikke fått slike støttehylser med i leveransen. Syntes ikke slangen ser så tykk ut i veggen så jeg er litt i tvil om dette blir riktig. Spørsmålet er alså om det kun er slangen som skal stikkes inn i skrukoblinga eller om det skal være noen form for støttehylse i den først? Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 25.April.2013 Link til dette innlegget Svart 25.April.2013 (redigert) Den typene jeg brukte var fraTeleflex. Først skrudde jeg links på ytterhylsa til den var langt nok påskrudd. Så var det å tre inn å skru inn innerdelen som da også vil presse ut innerdelen siden den er kon. Redigert 25.April.2013 av motor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 25.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2013 Har funnet ut av det. Demonterte en slange på styresylinderen og ser der at det er satt inn støttehylse i slangen. Må bare få bestillt disse... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.