kællen Startet 26.April.2013 Link til dette innlegget Startet 26.April.2013 skal en tur opp telemarkskanelen i sommer, og lurer ille på om det er no vits og ha med slepejolla. ser for meg at det blir mye styr i slusene med denne. men hvordan er det og få med usjernerte naturhvaner og dybde langs land oppover der. Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 26.April.2013 Link til dette innlegget Svart 26.April.2013 Dette lurer jeg også på. har sett at de legger til lengda på slepejolla på båten om den henger bak i prisen på slusene. Sitér dette innlegget Link to post
KVIC Svart 26.April.2013 Link til dette innlegget Svart 26.April.2013 Jeg ville ikke anbefale slepejolle da den vil være i veien og dere har nok å passe på som det er uten. Hvis du kan legge den på dekket er det selvfølgelig greit. Jeg ville heller satse på en bred planke som du kan bruke som landgang. Den samme planken kan være fin å ha hengende mellom sluseveggen og utenpå fendrene dine. Fendrene dine blir både stabilisert og beskyttet mot steinene i sluseveggen. Generelt kan det være greit å være minimum tre på en slik slik tur, en i hvert tau og en til å kjøre båten. Det går sikkert med to også, men hvis du er et båtpetimeter som meg så kan angsten min for en ripe prege stemningen om bord. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 26.April.2013 Link til dette innlegget Svart 26.April.2013 Jeg har slept jolla opp og ned en gang....og aldri mer. Har ikke savna den alle gangene jeg har vært uten. Jeg ser helt klart fordelen med jolla om du har med barn. Ta i hvertfall av motoren gjennom slusene. At du må betale ekstra for jolla er nytt for meg. Du får låne planker på Ulefoss som gjør fendringa lettere Sitér dette innlegget Link to post
Tox Svart 26.April.2013 Link til dette innlegget Svart 26.April.2013 Vi har hatt med jolle et par ganger opp Telemarkskanalen, da hengende i daviter, det var ingen problem. Om jolla må henge etter båten, så ser jeg problemer, og ville kanksje latt jolla ligge hjemme, Ellers anbefaler jeg turen. Det går helt greit med bare to om bord, men selvsagt lettere om man er tre. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 26.April.2013 Link til dette innlegget Svart 26.April.2013 Efter två turer till Dalen skulle jag inte ta med släpjolle i Telemarkskanalen om Du inte kan lägga den på däck. Turen rekomenderar jag verkligen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.