roggy39 Startet 26.April.2013 Link til dette innlegget Startet 26.April.2013 Heisann!! Jeg har en Johnson 50 hk 2-takt som ikke vil gå ryddig på lavere turtall. Så at bensinfilteret fylte seg når jeg pumpet med bælgen, men straks jeg stoppet rant bensinen tilbake så filteret var tomt,,,Det var også lite bensin i filteret mens den gikk. Mistenker noe tull med VRO-pumpa. Er det noen her inne som har peiling, eller evt. noen som vet om et skikkelig Johnson verksted hvor de virkelig kan disse motorene?. Grunnen til at jeg hører her inne før innkjøp av ny pumpe er at den er så dyr... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 26.April.2013 Link til dette innlegget Svart 26.April.2013 høres ut til at enveisventilene i blæra begynner å fuske... har du annen slange/tank du kan forsøke Men dersom den ikke klarer å skaffe nok bensin så merkes det gjerne best med høyt turtall/belastning hvis du mistenker VRO pumpa, ha en skvett olje på bensinen til du får verifisert at oljeforbruket er som det skal ift forbrukt bensin Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
roggy39 Svart 26.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2013 Kuttet slangen før blære og hadde slangen rett i tanken (uten blære),,Resultatet ble det samme. :(. Enig med deg at lite bensin skulle vært mest merkbart ved høyt turtall,,,men her er det altså ved lavt turtall dette skjer. Men et filter skal vel være stappfullt nær motoren går...?? Har vært av med gasserne og rengjort dissse. Resultatet ble det samme dessverre. Vet du om noen svakheter ang. bensinpumpen i VRO systemet. Selve oljeblandingen i VRO-systemet tror jeg er iorden. Det er på bensinlinja jeg mistenker at noe er feil. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 26.April.2013 Link til dette innlegget Svart 26.April.2013 er det ikke vanlig vakumdrevet membranpumpe på denne? Du kan jo ta opp å sjekke sjekk også alle slanger, at det ikke er kink noe sted. Koblinger som trekker falskluft kan også skape trøbbel Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
roggy39 Svart 26.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2013 Trodde at vro pumpa hadde ei bensin side og olje side...Altså at Vro pumpa er bensinpumpen...Skal også sjekke alle slanger og koblinger. Hvis du mener det er ei annen pumpe så kom med forklaring,,hehehe.. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 26.April.2013 Link til dette innlegget Svart 26.April.2013 har hatt en Johnson 35hk , men der plagdes jeg bare med det elektriske, så tør ikke uttale meg fom mye om bensin- og oljepumpa på de Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
roggy39 Svart 26.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2013 Ok, takker for innspill og spiller dermed ballen videre,,:) Sitér dette innlegget Link to post
roggy39 Svart 27.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2013 Ingen som kjenner nykkene til disse motorene? Kom igjen folkens,,:) Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 27.April.2013 Link til dette innlegget Svart 27.April.2013 Har drevet å skrudd litt på min 115 hk i vinter da den røyk og fusket fælt. Fikk montert forgasser kit og renset forgasserne. Hjalp en del. Ellers er det å se etter bobler i bensinen før pumpa. Bruk en blank slange. Tett luftlekasjer med nye slanger og eller klemmer da det fører til for mye olje i blandingen. Jeg endte opp med å bytte vro da det var fullt av olje i forgasserne. Hjalp mot mye røyk, men fortsatt går den ikke helt jevnt. Uansett bra nok til å sjøsettes nå. Kjøpte ny vro på ebay for 1800 pluss frakt og mva. Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Whiskey Svart 27.April.2013 Link til dette innlegget Svart 27.April.2013 Ellers fått tips om å sjekke bensintank lufteventil, enkleste er å prøve å kjøre med tanklokket av... men hadde altså ingen effekt hos meg.. Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
roggy39 Svart 27.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2013 Hjertlig takk Whiskey. Har som sagt rengjort forgassere jeg også uten at det hjalp..Men dette med blank slange skal prøves. La du forøvrig merke til om bensinfilteret ditt var fult under kjøring? På min virker det nesten tomt under kjøring på lavt turtall. Så jeg også mistenker falskluft eller pumpe. Men det er liksom litt mot all fornuft at den skal gå på fint på høyere turtall.. Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 28.April.2013 Link til dette innlegget Svart 28.April.2013 Min har bensinfilteret integrert i en konstruksjon vro'en er festet på (a.k.a fuel bracket) så det et ikke noe å se der. Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.