Antares680 Startet 26.April.2013 Link til dette innlegget Startet 26.April.2013 Hei, jeg ønsker å benytte ei vanlig 10 liters reservekanne som dieseltank til min webasto varmer. Så trenger jeg å finne en passende enveisventil for å få inn luft i kanna etterhvert som drivstoffet forbrukes. Da hindrer jeg samtidig at dunst fra tanken siver ut. Noen som har noen erfaringer eller tips? Takker for mange nyttige tips. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 26.April.2013 Link til dette innlegget Svart 26.April.2013 (redigert) Jeg ville ikke brukt en enveisventil til lufting av tank med tanke på at drivstoffet oppvarmes og ekspanderer med varmeforskjellen i båten. Selv om det ikke er allverden foretrekker jeg at "pustingen" får foregå uhindret uten mulighet for trykkoppbygging. Heller lagt et avluftingsrør til sikkert, ventilert sted. Det finnes en rekke typer mindre ventilhatter, svanehalser etc.å få tak i. Redigert 26.April.2013 av Chiefengineer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Antares680 Svart 26.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2013 Takker for svar, er enig. Jeg har luftieslange til bensintank like ved. Er det noe risiko ved å koble lufting diesel inn på lufting til bensin? Sitér dette innlegget Link to post
pergrip Svart 26.April.2013 Link til dette innlegget Svart 26.April.2013 Ville ikke gjordt det , tenk på hva som skjer hvis du overfyller bensintanken Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 27.April.2013 Link til dette innlegget Svart 27.April.2013 Det er vel ikke noe større problem med en tank med envisventil, en en helt tett kanne (som de fleste kanner er) når det gjelder trykkoppbygging. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.