Jump to content

Blandeventil på Isotherm 40 - skiftes eller repareres

MajorAndy

Recommended Posts

Blandt denne sæsons mange fejl og mangler, der skal udbedres er der også en fejl på det varme vand.

Vandet i berederen bliver varmt men det der kommer ud af kranen svinger i temperatur. Først koldt, så ret varmt, så lunkent, så varmt, så lunkent, så næsten koldt osv.

Jeg mistænker at det er blandeventilen der er stået af. Er der nogen der har erfaring med at demontere og skifte den eller kan den mon repareres?

Skruer man den bare ud af berederen eller hvad..? Er der nogen med erfaringer?

Jeg har kastet vekk hele denne blandeventilen/termostaten. Dermed får jeg alltid maksimalt varmt vann frem til vasken når jeg skal skylle vekk fettrestene på tallerkenene etter en middag. Men hadde jeg hatt små barn om bord, ville jeg nok hatt en slik innretning slik at barna ikke skulle skolde seg på glovarmt vann.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...