Jump to content

Får ikke printet ut nytt NOR / målebrev

Arild Iversen

Recommended Posts

Når jeg logger meg inn på "min side" på NOR Rating sin nettside (mine båtdata) kommer det kun opp en enkel linje med Nasjon, Seilnummer, Båttype og Båtnavn.

Ingen link der som går videre til mitt nye målebrev.

Hvis jeg søker opp min båt på "Søk på båter i Nor rating" finner jeg båten og målebrevet men får ikke printet det ut.

Min pc og printer snakker utmerket sammen i alle andre sammenhenger, men her skjer det ett eller annet....

Og ja, jeg har betalt og fått bekreftet mottatt innbetaling .

Er det flere som har samme problemet, eller kan feilen ligg hos mitt noe aldrende datautstyr?

(jeg har også kontaktet Norlys pr mail, uten å få svar så langt)

Redigert av Arild Iversen (see edit history)

Hos meg funker det utmerket. Jeg får opp ditt målebrev også, og mulighet for å printe det vha en knapp nederst i høyre hjørne. Prøv en annen PC! Du kan også lage en bruker på orc.org, og søke opp båtnavnet ditt. Du kan deretter få ORC CLUB målebrevet tilsendt til din mailadresse. Her får du en tegning av båten med målene satt på.

Sailing - the most expensive way to travel in discomfort....

Gjorde som Norskipper sa, lagde meg profil på ORC@ORG og fant både båten min, målsatt tegning og målebrev.
Dog ikke godkjent for regatta, som det sto.
Utskrift gikk uten problemer (pdf-fil).

Sannsynligvis er det min gamle Windows XP som ikke snakker de moderne dataspråk som har skylda?

Rart, da det er første gangen noe slikt skjer og jeg ikke har hatt problemer av slik art tidligere.

Må vel bare instille meg på nyinnvestering av lap top jo før jo heller.....kanskje.

Utskriften du får på www.orc.org er ikke gyldig for regatta, men det er identisk med det som ligger i NORLYS-systemet. Ratingtallet ser du nede i venstre hjørne på ORC certificatet (time-on-time offshore). På ORC-utskriften ser du også hvilke skrogdata som er brukt og hvor mange seil du kan ha ombord. Ser NORLYS har begynt å tilpasse seg dette ved å endre innhold på målebrevene den siste uka.

Heller lite, men lekkert laget

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...