Arild Iversen Startet 27.April.2013 Link til dette innlegget Startet 27.April.2013 (redigert) Når jeg logger meg inn på "min side" på NOR Rating sin nettside (mine båtdata) kommer det kun opp en enkel linje med Nasjon, Seilnummer, Båttype og Båtnavn. Ingen link der som går videre til mitt nye målebrev. Hvis jeg søker opp min båt på "Søk på båter i Nor rating" finner jeg båten og målebrevet men får ikke printet det ut. Min pc og printer snakker utmerket sammen i alle andre sammenhenger, men her skjer det ett eller annet.... Og ja, jeg har betalt og fått bekreftet mottatt innbetaling . Er det flere som har samme problemet, eller kan feilen ligg hos mitt noe aldrende datautstyr? (jeg har også kontaktet Norlys pr mail, uten å få svar så langt) Redigert 27.April.2013 av Arild Iversen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Norskipper Svart 27.April.2013 Link til dette innlegget Svart 27.April.2013 Hos meg funker det utmerket. Jeg får opp ditt målebrev også, og mulighet for å printe det vha en knapp nederst i høyre hjørne. Prøv en annen PC! Du kan også lage en bruker på orc.org, og søke opp båtnavnet ditt. Du kan deretter få ORC CLUB målebrevet tilsendt til din mailadresse. Her får du en tegning av båten med målene satt på. Sitér dette innlegget Sailing - the most expensive way to travel in discomfort.... Link to post
Arild Iversen Svart 28.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2013 Takker for info.Har fått svar fra Norlys også og de henviser til søkfunksjonen og "print"-knappen nederst i høyre hjørne.Problemet er at ingenting skjer, så det er nok på min pc at feilen ligger... Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 28.April.2013 Link til dette innlegget Svart 28.April.2013 Får håpe det kommer en mulighet til å laste ned en PDF-versjon med tiden. Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Hafrsfjord Svart 28.April.2013 Link til dette innlegget Svart 28.April.2013 (redigert) Når noe ikke virker her på baatplassen, så hjelper somregel en omgang med CCleaner.... du får forsøke om dette virker på andre nettadresser også. Redigert 28.April.2013 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arild Iversen Svart 28.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2013 Gjorde som Norskipper sa, lagde meg profil på ORC@ORG og fant både båten min, målsatt tegning og målebrev.Dog ikke godkjent for regatta, som det sto.Utskrift gikk uten problemer (pdf-fil).Sannsynligvis er det min gamle Windows XP som ikke snakker de moderne dataspråk som har skylda? Rart, da det er første gangen noe slikt skjer og jeg ikke har hatt problemer av slik art tidligere.Må vel bare instille meg på nyinnvestering av lap top jo før jo heller.....kanskje. Sitér dette innlegget Link to post
Arild Iversen Svart 29.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 Etter hjelp og tips fra Norlys.service fikk jeg printet ut beviset via den gamle nettsiden adm.seiling.org.Da gikk det så det suste Med andre ord; gammel gubbe, gammel pc, gammel nettside = suksess Sitér dette innlegget Link to post
Kjappfot Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 Utskriften du får på www.orc.org er ikke gyldig for regatta, men det er identisk med det som ligger i NORLYS-systemet. Ratingtallet ser du nede i venstre hjørne på ORC certificatet (time-on-time offshore). På ORC-utskriften ser du også hvilke skrogdata som er brukt og hvor mange seil du kan ha ombord. Ser NORLYS har begynt å tilpasse seg dette ved å endre innhold på målebrevene den siste uka. Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.