windy26 Startet 28.April.2013 Link til dette innlegget Startet 28.April.2013 Jeg har en Volvo 31 A 1987 modell som går veldig bra og bruker ikke noe spesielt med olje den går også pent på tomgang uten ulyder , men den ryker noe helt Jæ...... ved oppstart og litt ved rolig gange i 6-7 knop , tenkte enten å skifte hele motoren med noe annet eller overhale til B verson stempler og foringer++ lager pakninger osv , jeg har tenkt å utføre jobben selv da jeg er mekaniker å ser ikke det som noe problemer , er det noen her på forumet som kan gi meg noen råd og hvor det er rimeligst å handle deler så kan jeg se hva det vil koste meg å se om det er lønnsomt , vil vel tro at denne motoren envt uten gearkasse er lite værdi , men usikker på prisen kansje 25-30 tusen? Alle innspill mottas med takk :-) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 28.April.2013 Link til dette innlegget Svart 28.April.2013 (redigert) Mulig jeg kan greie det for 30 men, det kan fort bli mange tillegg. Spøk til side. Skru ut dysene (brennstoffventilene) og få de sjekket og juster ventilene ( klaringen på vipp-armene) så tenker jeg du har "ny motor" Sikkert ikke mange timene motoren har godt.' Og det er den største feilen, at de er kjørt for lite. Vet om en Ford motor i en båt som ble skiftet ut etter 84 000 timer P.G.A av Veldig høyt oljeforbruk. Her handlet jeg mine dysedeler. http://www.okonomi-deler.no/ Ps. har du en Bosch/Sims brennstoff pumpe som skal ha oljeskift hvert 150 time. Redigert 28.April.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post