Jump to content

Ikke lenge igjen til påske .....

Tine IV

Recommended Posts

Heisan , som dere ser av overskriften er det ikke lenge igjen . Litt tidlig i år men pytt pytt , noen som skal på tur da ? Påske er jo for mange første tur'n for året . Er flere i hjemmehavna som tar den årlige førsteturen til søta bror og Strømstad , vi er 3 båter / familier som skal sammen nedover iår (flere båter i havna som skal )igjen men ikke helt inn i byen som sist med en haug med drittunger som er dritings osv . Legger oss noen meter fra veien der dem trasker / krabber forbi , var "kun" 35 som blei putta inn i fjor og det rett ved båten der vi lå . Var en tabbe og legge oss helt inne i havna ved veien der alle går forbi ,kansje en liten varning til dere som ikke har vært der i påsken før men skal i år . Men lurte da om flere baatplassvimpler blir og se i Strømstad i år ? Vis det blir som i fjor blir første natta på Hankø , bare det at det er usikkert om første natta i år blir natt til sjærtorsdag eller til langfredag pga jobb for enkelte . Men tur blir det vis ikke det skulle dukke opp noe som ikke skal dukke opp .

Ok kansje litt tidlig detta men , hva så gleder meg alt . Så da er det bare og si god tur og håper vi ser flere baatplassvimpler .

Tine II

Redigert av TINE II (see edit history)

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Skulle gjerne hatt slått følge Tine, men desverre. Kommer ikke på vannet før 11. april.

Derfor tar jeg med Mørepapegøya til Møre for å ta en pust i bakken. Båten ligger ferdigstoffet og bare venter på oppstart.

God tur, heldiggrisen! :flag:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Husk å forberede rottefangere Tine II. Hvis de ikke har utrydda aktivt i løpet av vinteren vil det bli plagsomt. Vi lå i Strømstad seinhøstes i fjor og rottegjengen turna i tauverket hele natta. Ha med litt stiv papp og klipp til. Diameter ca 30cm holdt for oss, men vær ikke for sikker, for de kan ha vokst seg større i vinter.

God tur!

Husk å forberede rottefangere Tine II.

God tur!

<{POST_SNAPBACK}>

ROTTER ? Er jo sikkert reine paradise inne i havna der for dem , for det flyter jo av det meste uti bassenget der . Har vært der mange ganger og ofte sitter jeg oppe om natta uten lys og musikk for ikke forstyrre sjefen som sover , men aldrig sett ei rotte der jeg . Men at det er rotter der tviler jeg ikke på , innerst i havna inntil hotellet er det jo vannvittig mye søppel som flyter rundt . Godt ikke sjefen leser her , ellers blir det aldrig mere Strømstad for oss

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Nå har vi fått en del snø her oppe, og jeg ser at dere har fått det småkaldt på østlandet også... :smiley:

Da blir båt helt feil redskap, da er det fram med isbor, pilk, maggot, brødsmuler og nærmeste stivfrossne fiskevann.

Så må vi finne fram de korte plast-skiene... (og ei ny variator-reim... :lol: )

Bilde

Skal hente nyervervelsen i Mandal 22/3-05. Kragerø 32 `. Planen er å starte opp tidlig onsdag morgen med kurs for Arendal. Fortsetter Torsdag morgen med kurs for Kragerø. Håper å legge til på Hvaler Fredag ettermiddag eller Lørdag. Været bestemmer ,så vi tar det som det kommer,vi har jo hele uken på oss. Vi er to båtpar som drar i sammen,så det blir en annerledes påske i år. Det blir endel å sette seg inn i mht. utstyr etc. Gleder oss masse til turen selvfølgelig.

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

Når påska er over er det enda minst 45 dager til at det er nok vann i Mjøsa slik at båten kan settes utpå. Sesongen 2004 skjedde dette 15/5 og jeg satser på den 14/5 i år slik at pinsa bl.a. kan benyttes i båten.

Mjøsa er pr. i dag ca 2,3 m under sommervannstand og den skal enda ned med et par meter før de stenger igjen kranen ved Svanfossen i Vorma og Mjøsa igjen kan begynne å fylles med vann. Forhåpentligvis så blir det litt båtpuss og kos i havna denne påska, får tro at resten av de som har sine båter der nede kryper fram igjen da, mere morro når flere driver og at en kan "juge" litt med de. Hittil i vinter har jeg stort sett vært alene med mine båtting der nede...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Påsken skal brukes til å montere og teste ut nye seil! I tillegg må jeg nok gå en runde med kjølevannssystemet for å være sikker på at det holder over sommeren (har planer om å bytte jerngenua før høsten setter inn). Så får vi håpe at været blir tagbart - akkurat nå er det jo bikkjekaldt og full vinter på Østlandet. Båten ligger på vannet og er klar til bruk når varmegradene kommer.

Mjøsa er pr. i dag ca 2,3 m under sommervannstand og den skal enda ned med et par meter før de stenger igjen kranen ved Svanfossen i Vorma og Mjøsa igjen kan begynne å fylles med vann.

Tror du skal være glad for det, med de snømengdene som det er i fjellet i år.

Tror du skal være glad for det, med de snømengdene som det er i fjellet i år.

Her på indre Østlandet er det nesten ikke snø i år, men nedslagsfeltet til Mjøsa er stort så det er bare å håpe at den kommer raskt opp, for meg som er litt mer enn middels interisert i dette så kan jeg følge vannstanden her. Denne siden blir oppdattert hver morgen så når det begynner å dra seg til er det morro å følge med og på meste så stiger Mjøsa med ca 20 cm pr døgn... Fra 1/5-04 og 15/5-04 steg Mjøsa med 200 cm så da gikk det fort. Husker at jeg hadde det veldig travelt med å få båten som jeg hadde da ferdig til Mjøssetting den 15/5-04 i allefall.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Hurra,

:cool:

snart blir det påsketur. Skal også innom i Strømstad for å ta om bord proviant og bunkers. Det gjør vi allerede palmelørdag/palmesøndag.

Skynder oss deretter ut til Brevik på Syd-Koster for å få en fredelig påske. Unngår Strømstad i påskeuken.

For de av dere som absolutt må til Strømstad i påskeuka så finnes det et fredelig alternativ i Strømstad - gjestehavnen på Marieholm.

Her er et lite glimt fra Brevik i påsken 2003.

https://baatplassen.no/bildearkiv/4/4981/Brevik.GIF

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...