jensemann2 Startet 28.April.2013 Link til dette innlegget Startet 28.April.2013 Jeg har tenkt å koble opp 2 batterier i båten, med en 1-both-2-off bryter. For å kunne overvåke begge bankene trenger jeg en dual-shunt batterimonitor. NASA sin har ikke det, og BEP koster nesten 5000 kroner. Noen som vet om en slik til en rimelig penge ala NASA sin versjon? Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 28.April.2013 Link til dette innlegget Svart 28.April.2013 2 x NASA Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 28.April.2013 Link til dette innlegget Svart 28.April.2013 Victron BMV-602 Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
jensemann2 Svart 28.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2013 Victron 602 kan bare måle ett batteri, også har den mulighet for å måle volt på et ekstra batteri.. Sitér dette innlegget Link to post
hermansen Svart 28.April.2013 Link til dette innlegget Svart 28.April.2013 Har en Victron BMV-602 i min båt. Bruker Ah måler på forbruk og V på start og forbruk. Som jensemann2 sier så kan den bare måle Ah på en krets. Men det dekker mitt behov. Det er forbruksbank som er kritisk. Startbank brukes bare til start, vinsj og baupropell, og da er V godt nok. Sitér dette innlegget Link to post
RSF-Roald Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 Har en Victron BMV-602 i min båt. Bruker Ah måler på forbruk og V på start og forbruk. Som jensemann2 sier så kan den bare måle Ah på en krets. Men det dekker mitt behov. Det er forbruksbank som er kritisk. Startbank brukes bare til start, vinsj og baupropell, og da er V godt nok. Hei-Skal montere samme type- Hadde vært fint med bilde av et anlegg som funker. Jeg har akkurat startet med å klø meg i H. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.