Jump to content

badeplatform til snekke

sol

Recommended Posts

Har selv funnet en rimelig utgave hos Maritim. Noen som hvet om den er bra?

Sol

<{POST_SNAPBACK}>

Heisan , uten at jeg veit om den hos Maritim er bra eller ikke . Men dyrt er det vel koster vel rundt 4-lapper uten teak . Mener det er under halve prisen hos Clas.Ohlson med teak , men tipper uten noe som helst grunnlag at den hos Maritim er finere større og kansje bedre kvalitet . Hos Tra-Mar er det vel halve prisen av Maritim også trur jeg , er foresten mye billig hos Tra-Mar og dem har fått en ny fin nettbutikk .Seatronic har og en som er ok og billig ,har nevnt noen . Men valget er jo ditt

PS:Handla litt hos alle sammen jeg , kjøper der det er billigst vis kvaliteten er bra .

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hei!

Lurer på å sette på badeplattform på min Sollux 24

Noen som hvet hvor jeg får tak in en slik (todelt) p g a stigen i midten.

Sol

<{POST_SNAPBACK}>

En kompis av meg har nylig montert en slik på en Nidelv 24. Det er montert en på hver side med badestigen i midten.

For å få det best mulig til måtte det kappes litt for at badeplattformen skulle bli så rett som mulig.

Plattformen ser solid ut, og man trenger ikke borre hull under vannlinjen.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Hei!

Lurer på å sette på badeplattform på min Sollux 24

Noen som hvet hvor jeg får tak in en slik (todelt) p g a stigen i midten.

Sol

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har på min scand classic 2 av badeplattform "for snekke 26 fot" fra maritim ,

med badestige montert i midten som forbinder de 2 plattformene.

Dette er meget bra saker og stivt som gjedder`n.

God plass til både dreggkasse og utedusj.

Dette er absolutt å anbefale :yesnod:

Med vennlig

Her gjorde jeg no' feil...

Lagde badeplattform sjøl, og lot stigen sitte der den satt.

Brukte impregnerte materialer, beiset disse med teakfarget beis, og oljet med Benarolje. Dette har holdt seg bra i flere år nå, gir et nytt oljestrøk hver vår.

Skulle hatt stige ned fra plattformen, men har ikke kommet så langt enda. Dessuten tar hele familien seg opp på plattformen fra vannet uten problemer :wink:

https://baatplassen.no/bildearkiv/4/4271/Badeplattform_2.jpg

Heisan , uten at jeg veit om den hos Maritim er bra eller ikke . Men dyrt er det vel koster vel rundt 4-lapper uten teak . Mener det er under halve prisen hos Clas.Ohlson med teak , men tipper uten noe som helst grunnlag at den hos Maritim er finere større og kansje bedre kvalitet . Hos Tra-Mar er det vel halve prisen av Maritim også trur jeg , er foresten mye billig hos Tra-Mar og dem har fått en ny fin nettbutikk .Seatronic har og en som er ok og billig ,har nevnt noen . Men valget er jo ditt

PS:Handla litt hos alle sammen jeg , kjøper der det er billigst vis kvaliteten er bra . 

Tine II

<{POST_SNAPBACK}>

Takk for svaret

Skal sjekke hos Claes Ohlson.Visste ikke at de hadde slikt.Hos Tra mar er det mye dyrere

Tine II

<{POST_SNAPBACK}>

Takk for tips

Tine II

<{POST_SNAPBACK}>

Takk for tips.Skal sjekke litt mer

Tine II

<{POST_SNAPBACK}>

Har nå sett på en hos Clas O. Ser ut til å være for rett akterende og ikke for snekke

som må være buet.

Ungene vil ha badeplattform til vår Sandvik snekke. Jeg sjekket med "ILAS- marine" (Industri Lambertseter) og de skulle ha i underkant av kr. 8000.- for en badeplattform til snekka. Dette synes jeg er en litt stiv pris, og lurer derfor på om det er noen som vet om noe annet firma, evt. om noen som sveiser slike ting, til en litt rimeligere pris ?

MVH

Pandurus :fishing:

"Sommer... alltid!!!..."

Du kan mest sannsynlig kjøpe den samme badeplattformen til en gunstigere pris i Sverige. Sjekk Båtsystem AB for mer informasjon og prisliste.

Selvfølgelig kan man også få et mekanisk verksted til å sveise dette sammen etter tegninger, men om det blir billigere? Det kommer nok litt an på dine kontakter. Teaken er heller ikke billig.

Geir

Ungene vil ha badeplattform til vår Sandvik snekke. Jeg sjekket med "ILAS- marine" (Industri Lambertseter) og de skulle ha i underkant av kr. 8000.- for en badeplattform til snekka. Dette synes jeg er en litt stiv pris, og lurer derfor på om det er noen som vet om noe annet firma, evt. om noen som sveiser slike ting, til en litt rimeligere pris ?

MVH

Pandurus :fishing:

<{POST_SNAPBACK}>

De har en hos www.maritim.no som koster i underkant av 4000.

Da uten treverk, men det fikser du greit selv.

JOH

Ungene vil ha badeplattform til vår Sandvik snekke. Jeg sjekket med "ILAS- marine" (Industri Lambertseter) og de skulle ha i underkant av kr. 8000.- for en badeplattform til snekka.

<{POST_SNAPBACK}>

Badeplatformen består av 6 rørsveiser (2 støttebein+4 festeplater) = 2 timer. Bøying og kapping av rør= 1 time, påsveising av ører til feste av planker= 2 timer. Rigging 0,5 timer. Totalt 5,5 timer. 1000 kroner i materialer. Da får de en timepris på 1272,- kroner. Det er ganske friskt. Det er sikkert momenter jeg ikke har tatt med i regnestykket, men jeg syns det uansett blir ekstremt dyrt.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Hei...

Jeg fikk laget en badeplattform og stige på en snekke som jeg hadde i forrige sessong, denne ble laget på et lokalt mekanisk verksted i syrefast stål. Prisen var kr 3500,- for begge deler, i tilegg kom det til treverk for å ha på plattformen. Det står litt om dette i denne tråden.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Badeplatformen består av 6 rørsveiser (2 støttebein+4 festeplater) = 2 timer. Bøying og kapping av rør= 1 time, påsveising av ører til feste av planker= 2 timer. Rigging 0,5 timer. Totalt 5,5 timer. 1000 kroner i materialer. Da får de en timepris på 1272,- kroner. Det er ganske friskt. Det er sikkert momenter jeg ikke har tatt med i regnestykket, men jeg syns det uansett blir ekstremt dyrt.

<{POST_SNAPBACK}>

Så vidt jeg vet, men dette er bare "rykter og antagelser", så kjøper ILAS dette fra Båtsystem AB, som får dette produsert bla. hos Thorleif Weberg i Fredrikstad. Så at det blir dyrt etterhvert er kanskje ikke så rart.

Geir

Så vidt jeg vet, men dette er bare "rykter og antagelser", så kjøper ILAS dette fra Båtsystem AB, som får dette produsert bla. hos Thorleif Weberg i Fredrikstad. Så at det blir dyrt etterhvert er kanskje ikke så rart.

Geir

<{POST_SNAPBACK}>

Har oxo hört detta att båtsystem tillverkar sina produter i Norge.......

dom dom der 'stålrören' går sikkert ett par tre ganger over grensen, kansje det er därfor det blir så dyrt :lol:

S/Y Gunga Din

hva med å sage ut badeplattformen i en king starboard plate, montere fenderlist rundt og 2 syrefaste vinkler opp på skroget? Evt, lage ankerkasse i samme plate?

Dette hadde eg tenkt å gjøre med med min Sollux snekke, men den er nå solgt....

Her er et bilde:

Bilde

Redigert av eysteind (see edit history)

Hei...

Jeg fikk laget en badeplattform og stige på en snekke som jeg hadde i forrige sessong, denne ble laget på et lokalt mekanisk verksted i syrefast stål. Prisen var kr 3500,- for begge deler, i tilegg kom det til treverk for å ha på plattformen. Det står litt om dette i denne tråden.

<{POST_SNAPBACK}>

Hei

Kikket på linken du la ved. Utrolig artig det der, å følge oppussingen av snekka. Båten ble fin og badeplattformen ble fin. Hva var navnet på firmaet du brukte forå få sveiset badeplattformen ?

MVH

Pandurus

"Sommer... alltid!!!..."

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...