Harryi Startet 28.April.2013 Link til dette innlegget Startet 28.April.2013 Ting bare skjer til feil tid . Satt ut båten fredag ,og mens den henger i stroppen skal mtr startes - . Ingen start , dreier så vidt rundt . Etter kontroll bat / jord er konklusjonen def starter . Kontaktet Volvo. 1 på lager . Dette må være feil starter sier jeg da denne er jo dobbel så stor samt front huset stemmer ikke . Da har du den andre starteren som går med gir , denne har vi ikke på lager . Denne er noe dyr . 10.000 - Fikk demontert starter om kvelden , og pga heng i børster / foring i bakkant kniper så fungerte den ikke som den skulle . Starter fungerer nå fint så jeg kom meg hjemmehavn med båten . Er det andre leverandører av starte til VP 2003 28 hk . Maritim har 3 startere i sitt utvalg , men er usikker på hvilken som går på denne motoren , Kan være greit å ha en starter tilgj om ting skjer :) men ikke til 10000 fra Volvo . Harry Sandvik 880 MS Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 28.April.2013 Link til dette innlegget Svart 28.April.2013 (redigert) Har samme motor. Jeg kjøpte ny starter på et dieselelektrisk verksted i fjor, helt standard hyllevare. Betalte 4000. Redigert 28.April.2013 av Euklid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 En kompis bestilte ny startmotor fra The Starter Motor & Alternator Company i England til sin VP (seilbåtmotor). Bestilte på mandag, fikk levert på onsdag. Kostet 1700 ink frakt/mva derfra vs 5500 hos La-Sa. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
S/Y Emma Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 Har skifta startar to gongar på Volvo Penta 2003. Meiner eg betalte under to tusen begge gongane (norsk byttesystem via bilverkstad) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
jabra Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 Hva med å levere starteren din inn til et "Diesel elektrisk verksted"?Mest sannsynlig er det rengjøring, nye børster og evt. nye foringer som skal til, så er den god som ny.Er du litt handy klarer du denne jobben selv også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.