Goodwill Startet 29.April.2013 Link til dette innlegget Startet 29.April.2013 Jeg hadde vårservice på motoren i Prelude på fredag, og som i høst var den noe tung å starte. Starteren er ok, og batteriene ble målt til å være fine, men det viste seg at det var kun forbruksbatterier som satt i den batteribanken som er i drift. Det var verkstedet som monterte inn den nye motoren i fjor som byttet ut de gamle, og som dermed satte inn to nye CCA-batterier (forbruk) i batteribank 1. Batteribank 2 har tidligere vært et ekstra forbruksbatteri, men det var kaputt og levert på gjenbruksstasjonen, og foreløpig ikke erstattet. Jeg skjønner at jeg trenger et startbatteri, og spørsmålet er: Bør jeg sette et startbatteri som batteribank 2, eller bør jeg flytte det ene forbruksbatteriet fra bank 1 til bank 2 og så sette inn et startbatteri i bank 1? Batteribank 1 Batteribank 2 Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 Kjøp et startbatteri til bank 2 og bruk dette til å starte med. Så kan du kjøre alt forbruk ellers fra bank 1, og ha et batteri som alltid er fulladet til å starte på. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Goodwill Svart 29.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 (redigert) Fint, var det jeg også tenkte på. Da starter jeg med batteriswitchen på "2", kjører den (og lader) på "both" for motor, og bruker bare "1" ellers, right? Redigert 29.April.2013 av Goodwill (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 Ja Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
S/Y Emma Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 NB. Aldri skru brytaren på "off" medan motoren går. Då går dynamoen åt skogen. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
index Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 Enkelt og greit ja! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Goodwill Svart 29.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 Steinsvik: Men svitsje fra 2 til Both går bra? (noen liker å få det inn med teskje) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 Bryterene er konstruert slik at når man svitsjar mellom 1 og 2, så går man via 1+2, slik at kretsen aldri vert broten. Så det går fint. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.