Jump to content

Plastimar kontra Quicksilver gummibåter

JohanPaaSnippen

Recommended Posts

Har bare erfaring med Quicksilver sine båter, og har hele tiden vært veldig fornøyd med disse. Der er grå i duken, en praktisk farge på et slikt produkt.

Båtene er slitesterke, og godt sammensatt, og holder kvaliteten over tid. Mye av grunnen til at vi har valgt Quicksilver 2 ganger, er at de også er prismessig gunstige. Jeg oppfatter at her får man mye jolle for pengene.

I fjor kjøpte vi en 240 RIB med oppblårbar kjøl og dørk som fungerte glimrende til vårt bruk. Gode priser på disse produktene kan du sjekke ut ved å ringe: http://www.ravns-garage.com.

Plastimar kjenner jeg ikke, men ser at de har hvite båter. Stilig som nytt men krevende å holde. Hadde selv en Arimar RIB i hvitt, og brukte mye tid på å holde den sånn nogenlunde.

Ser at www.seatronic.no har bra priser på Plastimar, men jeg ville sjekket med Ravns først.

Lykke til.

Hilsen Ludde

¨

RIB er mye dyrere, og mye tyngre, og min Arimar 270 RIB tok nesten knekken på ryggen min, før jeg kjøpte Quicksilveren i fjor.

<{POST_SNAPBACK}>

Det med vekt er ikke uten videre riktig. Det varierer veldig fra merke til merke, enten det er rib eller "vanlig" gummibåt. Valiant sine ribber er f.eks. veldig lette - vår 250 veier 30kg, omtrent det samme som en "vanlig" quicksilver i noenlunde samme størrelse (vårt valg stod en gang mellom disse, men vi valgte stødigheten i rib'en siden vekta var den samme). Samtidig har Maritim hatt utsalg på noen rib'er, mener 300 (eller var det 270) veide 64kg.

Uten at jeg har statistisk bellegg for det virker det som om det er en viss sammenheng mellom pris og vekt, i den forstand at litt dyrere merker gjennomgående har en del lavere vekt enn en del av billigmerkene.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Uten at jeg har statistisk bellegg for det virker det som om det er en viss sammenheng mellom pris og vekt, i den forstand at litt dyrere merker gjennomgående har en del lavere vekt enn en del av billigmerkene.

<{POST_SNAPBACK}>

Dette har som regel med materialet i båten å gjøre. PVC-joller er lettere og billigere enn en tilsvarende jolle i Hypalon. Men her som ellers gjelder at du får hva du betaler for.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

<{POST_SNAPBACK}>

Du er nok inne på noe der, min Zodiak YL 310 RIB veier bare 50 kg med dobbel glassfiber bunn.

Viktig for meg, da den skulle henges i davit'er. Men dyr som f.%¤#

Billig merker i denne størrelsen veier ofte 70-80 kg.

Du er nok inne på noe der, min Zodiak YL 310 RIB veier bare 50 kg med dobbel glassfiber bunn.

Viktig for meg, da den skulle henges i davit'er. Men dyr som f.%¤#

Billig merker i denne størrelsen veier ofte 70-80 kg.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er ikke så sikker på disse utsagnene selv men..

Ha- hmm ! Den brukte CARIBE CX9 Jolla jeg er i besittelse av ( impulskjøp ) :rolleyes:

veier 64 KG Og for de som IKKE kjenner CARIBE, er disse sett på om noen av de mest solide gummijollene som produseres. Går Bombard, Zodiac, AVON og alle de andre en høy gang.

Men blytung, det er den..

PS: 2,75m jolle og 15 HK påhenger. DET kan jo bli morro...

Suzuki

Redigert av Suzuki (see edit history)

No boat needed..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...