Jump to content

Tankgiver viser omvendt, tips ønskes.

bella580C

Recommended Posts

Å skifte polaritet løser garantert ikke problemet.

*sukk*

Nei, det ville nok ikke løse skaleringsproblemet. Men kanskje instrumentet ville bevege seg mot full tank i stedetfor mot tom tank når tanken fylles, og det var ikke noe annet jeg prøvde å antyde.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

men motstanden i giveren endrer seg ikke om man snur polariteten. det blir som å snu en lyspære. den lyser på samme måten uansett.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

en motstand har da ingen polaritet

Bytte polaritet på INSTRUMENTET.. (Ikke giveren). Noen påstår i tråden her at instrumentet har beskyttelse mot dette (diode da isåfall). Da har vi to grunner til ikke å gjøre det men derimot gå til annskaffelse av en giver tiltenk instrumentet. Kan forøverig nevne at også oljetrykkgivere kommer i forskjellige typer. Et par innlegg til nå og ALLE tenkelige scenarier anngående enkle hobbygivere bør være dekket. :)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Hei

Dette er jeg ikke noen ekspert på men jeg hadde tilsvarende problem på en Yamaha motor med Yamaha instrumentering. Jeg er usikker på hvilken type giver det er på tanken, men det var originalgiveren for en Buster XXL. Der var det rett og slett så enkelt som å gå inn i menyen på instrumentet og velge riktig oppsett for drivstofftanksensor. Den var i utgangspunktet satt til US (selv om båten ble kjøpt i Norge - sikkert standard fra fabrikken) men da jeg endret til Europe var problemet borte og instrumentet viste full tank når den var full og ikke omvendt. Alt var godt forklart i manualen :smiley:

Redigert av Sunmar (see edit history)

Okei, dette finner jeg ikke i manualen til Smartcraft...hadde vært greit det

Her er link om noen er tekniske nokk...hehe

http://www.mercurymarine.com/gauges-and-controls/gauges-and-displays/digital/sc1000-sc100/

I alle fall, her er bilder jeg tok.

Full tank

bilde

Halv tank

bilde

Tom tank

bilde

Shetland family four, mercury 135.

Uttern C 56, mercury 50.

Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115

Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI

Da har jeg snakket med Notehuset i Sandnessjøen.

Mercury har Amerikansk system, de skulle bestille rett giver til meg. Dette måtte til om det skulle vise rett.

Jippi

Shetland family four, mercury 135.

Uttern C 56, mercury 50.

Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115

Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...