NilsPils Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 Du kan få givere som gir 0-180 ohm eller 240 - 30 ohm ved enkel omkobling. Har nettop vært gjennom samme problemstilling med nivåmåleren til vanntanken. Å skifte polaritet løser garantert ikke problemet. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Sjøtunga Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 Å skifte polaritet løser garantert ikke problemet. *sukk* Nei, det ville nok ikke løse skaleringsproblemet. Men kanskje instrumentet ville bevege seg mot full tank i stedetfor mot tom tank når tanken fylles, og det var ikke noe annet jeg prøvde å antyde. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Teerex Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 men motstanden i giveren endrer seg ikke om man snur polariteten. det blir som å snu en lyspære. den lyser på samme måten uansett. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Sjøtunga Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 men motstanden i giveren endrer seg ikke om man snur polariteten. Det har du helt rett i, og ingen har heller påstått noe annet. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Audiquattro Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 en motstand har da ingen polaritet Bytte polaritet på INSTRUMENTET.. (Ikke giveren). Noen påstår i tråden her at instrumentet har beskyttelse mot dette (diode da isåfall). Da har vi to grunner til ikke å gjøre det men derimot gå til annskaffelse av en giver tiltenk instrumentet. Kan forøverig nevne at også oljetrykkgivere kommer i forskjellige typer. Et par innlegg til nå og ALLE tenkelige scenarier anngående enkle hobbygivere bør være dekket. :) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 det burde være lett å finne noe som passer her http://www.flak.no/index.php?expand=11&show=11&topmenu_2=11&PrCatNo=1065&MainPrC=1000&ProdNo=H1003350 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Sunmar Svart 30.April.2013 Link til dette innlegget Svart 30.April.2013 (redigert) Hei Dette er jeg ikke noen ekspert på men jeg hadde tilsvarende problem på en Yamaha motor med Yamaha instrumentering. Jeg er usikker på hvilken type giver det er på tanken, men det var originalgiveren for en Buster XXL. Der var det rett og slett så enkelt som å gå inn i menyen på instrumentet og velge riktig oppsett for drivstofftanksensor. Den var i utgangspunktet satt til US (selv om båten ble kjøpt i Norge - sikkert standard fra fabrikken) men da jeg endret til Europe var problemet borte og instrumentet viste full tank når den var full og ikke omvendt. Alt var godt forklart i manualen Redigert 30.April.2013 av Sunmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bella580C Svart 30.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2013 Okei, dette finner jeg ikke i manualen til Smartcraft...hadde vært greit det Her er link om noen er tekniske nokk...hehe http://www.mercurymarine.com/gauges-and-controls/gauges-and-displays/digital/sc1000-sc100/ I alle fall, her er bilder jeg tok. Full tank Halv tank Tom tank Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
bella580C Svart 30.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2013 Da har jeg snakket med Notehuset i Sandnessjøen. Mercury har Amerikansk system, de skulle bestille rett giver til meg. Dette måtte til om det skulle vise rett. Jippi Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
SR400 Svart 1.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 Hehe.. sett tanken opp ned :) hihi Har samme problem selv. Bare en ting å gjøre, kjøpe riktig giver/instrument. Sitér dette innlegget http://nmbf.no http://baatene.blogspot.no Link to post
bella580C Svart 1.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 Hente ny på lørdagen. En som kunne kappes i riktig lengde Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.