Marwin Svart 3.Mai.2013 Del på Facebook Svart 3.Mai.2013 En spraybox med svartlakk setter kameraene ut av drift... Når det er overvåking, så må det være nok. Er det havnen som får noe fordeler forsikringsmessig.. Jeg blir jaget ut på vakt en gang i året, uten at det gjennspeiles i forsikringene.. Hvis en har forsikring, bryggene er låst og det er overvåkning, så må vel man kunne si at man har vært føre var? Hvis båten også er låst, både for å komme inn i og til bryggen?? får være grenser synes jeg! Veldig lite fornøyd med at jeg i år blir plaget midt i ferien min med vakt i havna! Mest negative jeg har sett i denne strengen!Du FÅR redusert forsikringspremie i overvåket havn. Likeledes for FG-lås og alarm Å "bli jaget ut på vakt", røper en negativ holdning, synes jeg. Dessuten går det an å bytte vakt hvis man er borte. I hvert fall gjøres det i vår havn! Vi vurderte også vaktselselskap, men fant at kost-nytte effekten var for liten! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Herman Svart 6.Mai.2013 Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 Ingen kameraer vil være istand til å detektere en båt som holder på å synke før den ligger så lavt at den henger i fortøyningene, eller slukke en brann. Evt vaktselskap eller politi/brannvesen vil i begge tilfeller komme for sent til å redde båten. Med tilstedeværende vakt med gode rutiner og utstyr kan den reddes. (I allefall 12 timer i døgnet...) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
tom-ass Svart 7.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2013 Har i dag vært i kontakt med Securitas. Dem ville tilby overvåkning. Får mer info i morgen. Noen som har erfaringer med Securitas og kameraovervåkning? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Nutec Svart 7.Mai.2013 Del på Facebook Svart 7.Mai.2013 Hei Bra opplegg det, men det er jeg nødt til å mene da det er der jeg jobber. Deteksjon i kamera er ikke noe problem. Vi kan også legge sladd i deler av de områdene som blir filmet slik at datatilsynet godtar overvåkningen. Tilfredstillende lys bør det være i havna for å få god kvalitet på bildene. Det gjelder egentlig uansett kamera. Uansett sa ta en titt på de løsningene du blir presentert for. Det koster uansett ikke noe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.