Jump to content

Hvor får jeg tak i Webasto Thermo Test programvare?

oivindg

Recommended Posts

Jeg kjøpte fra tyskland og betalte 60 euro tilsammen. Men jeg ser at det er brukt ett helt vanlig canbus adapter til bil med en overgang med 3 ledninger. Programmet fungerer veldig greit, kan for eksempel starte fødepumpe eller sirkulasjonspumpe alene for å teste om de går, vær obs på at slange må kobles fra varmer om man tester fødepumpen. Foreløpig så ser det ut som at varmeren fungerer som den skal.

Siden jeg har slanger helt frem til lugaren i baugen har jeg satt inn en ekstra sirkulasjonspumpe i baugen, planen er å koble denne i parallell med den innebygde slik at varmeren styrer begge.

Hvordan har dere koblet strømen til varmeren? Jeg har lagt den direkte til batteriet men tror jeg skal flytte den over på sikringspanelet da dette står på så lenge vi ikke ligger i hjemmehavn. Den skal jo ha strøm under nedkjøling.

En annen ting jeg lurer på er om jeg kan sette inn termostat og styre viftehastighet, helst trinnløst da men går sikkert med av på også.

Bruker dere disse timerene eller bare bryter av/på?

Varmeren fungerer helt fint nå, men noen få eksterne utfordringer fikk jeg.

-Sirkulasjonspumpen i baugen måtte kobles inn på varmeren, jeg hadde allerede koblet minus og lagt pluss tilbake til varmeren. Men når jeg målte spenningen fra utgangen på varmeren lå denne på 3V når varmeren ikke var slått på så den kunne ikke brukes. Løsningen var ett rele som gir pumpen 12V, spolen på releet koblet jeg parallelt med den innebygde pumpen.

-Timeren jeg har fått er tydlig ikke ment for båt for den slår seg av etter kort tid. Så jeg må enten inn med manuell bryter eller få en annen timer.

-Som jeg skrev i en annen tråd ønsker jeg trinnløs temperaturregulering av viftehastighet. Ingen løsning i sikte så langt.

• 2 år senere...

Hei, løfter denne jeg.

Jeg har en Webasto Thermo top C, fra tidlig 2000 tallet.

Den virker helt ok, varmer godt, men av og til stopper ikke sirkulasjonspumpen, den går å går.

Har tatt ut sikringen og satt den inn igjen, men pumpen går for det.

Det jeg gjør er å starter den mange ganger, og stopper den mange ganger, til slutt stopper den endelig.

Hva er feil mon tro?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...