Jump to content

Matt stripe

Vestlending

Recommended Posts

Nå skal snart båten på vannet og det er tid for vårpuss.

Jeg har en nokså matt stripe på skroget på en 22 foter. Denne er vel 15 cm bred kan jeg tenke meg.

Lurer på hva jeg skal gjøre med den. Den er veldig matt og skjoldet + at den er sparklet enkelte steder. Skroget er hvitt og stripen blå.

Har etterhvert kommet frem til 3 alternativ:

-polere, rubbe og gnikke/gni. Eventuellt bruke polytrol

-Lakkere hele greia

-Kjøpe noe slags dekorfolie og klistre over?

Er de to siste forslagene jeg helst vil ha tilbakemelding på. Noen som har gjort dette med folie og har en anelse om hva det koster og hvor det kan skaffes?

Hvis jeg lakkerer....hva er da best? Hvordan unngår jeg en stygg kant mellom malt stripe og vanlig skrog?

Kan jo legge til at jeg ikke har greie på sprøytemaling og at jeg helst vil ha et best mulig resultat for en rimelig penge. Er ikke perfeksjonist!

Noen på dette utmerkede forum som har noen gode råd til en snekkeeier?

Har selv et lignende problem på min Hero 101. Har valgt å bruke folie som et reklamebyrå har laget for meg etter mål.

Båten hadde en folie-stripe fra før + en lakkert stripe. Har fjernet folien, og prøvd å legge på ny folie over den gamle lakkerte stripa. Dette ser meget bra ut, men jeg har valgt å vente til det blir litt mildere ute før jeg legger på folien.

Lakkering er nok mer holdbart, men folien holder nok i mange år, og er en rimelig løsning.

Mvh Raymond

Helt enig med folie, jeg gjorde en lignende sak den gangen jeg selv hadde plastbåt.

Der er bare to ting jeg vil understreke:

Det ene er temperaturen, med litt varme i været blir folien langt mere smidig å arbeide med, den legger seg jevnere   -  og holder sikkert også bedre.

Det andre er underlaget; det må være rengjort, og så enda en gang grundig rengjort, og helt til slutt rengjort en gang til.....  

Med andre ord, hvis der finnes spor av bonevoks eller i verste fall silikon  -  da henger ingenting. Vask gjerne med det slemmeste du kan finne av tynner akkurat der hvor folien skal festes og den nærmeste centimeteren på hver side.

Lykke til!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Svogeren min driver med folieskjæring.

Jeg kan formidle kontakt, men trenger da ønskede mål, og ønsket farge.

NB- striper er litt spesielt, da de må skjæres langsetter rullen.

NBNB - navn etc kan også produseres

Hvis fler går sammen om samme farge, kan det bli billig.

Folien kommer i 60 og 100 cm bredde.

MVH

Suzuki

No boat needed..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...