TICORA Startet 30.April.2013 Link til dette innlegget Startet 30.April.2013 Måtte returnere til havn i dag. Motoren ville ikke over 2500rpm. Ingen alarmer og forfilteret så fint ut. Hmmmm, noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Jo9 Svart 30.April.2013 Link til dette innlegget Svart 30.April.2013 Ikke at jeg på noen måte har greie på dette men.... Er det ikke i dette turtallsområdet turboen skal slå inn ? Gjorde den ? Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 30.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2013 Orna sæ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 30.April.2013 Link til dette innlegget Svart 30.April.2013 Fortell! Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 30.April.2013 Link til dette innlegget Svart 30.April.2013 Ikke at jeg på noen måte har greie på dette men.... Er det ikke i dette turtallsområdet turboen skal slå inn ? Gjorde den ? En turbo "slår ikke inn". Bare for å oppklare så går en turbo hele tiden men den blir merkbart mere effektiv med høyere turtall ettersom motoren avgir mer eksos til å drive den. Jeg har kurven på D4-300 her og den har 700Nm på 2500 og like under 600Nm på 1500. Den kurven jeg har går ikke lenger ned men for de som ikke har prøvd D4/D6 med kompressor så er det skikkelig trykk fra omtrent stillestående. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.April.2013 Link til dette innlegget Svart 30.April.2013 Fra 2000 begynner mine å fyre skikkelig. Kompressor slår inn på 1500. 0-20 knop på rundt 10 sekunder. Ok det for 13 tonn båt. 2xD6-435 på ips Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 1.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 Fortell! Det viste seg at min 4årige sønn, som elsker å sitte å leke at han kjører, hadde sluppet ut ankeret bak 5m. Dette så ikke jeg da jolla hang bak. (Han har tidligere sittet på fanget mitt og sett jeg gjøre dette). Ved lav fart merka jeg ingenting. Vi returnerte til havn, jeg stupte ned i motorrom og sjekka alt jeg kunne. Alt normalt!!! Jeg tenker at noen på BP har sikkert gode råd, og poster en tråd.Så ser jeg minsten med fjernkontrollen, tar en titt bak, heiser anker....alt i orden! Usikker på om jeg turte fortelle men men......følte meg som folk i båt ja. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 1.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 Vi er nok flere som har opplevd at båten "oppfører seg rart ?" Og tenkt; Herregud hvor mye vil dette koste ? Og så har det ordnet seg rimelig greit og raskt Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 1.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 Dundun II - ...dette er da for ingen ting å regne... for egen del er jeg bare glad du fant ut av det og ikke må slite med en periodisk feil.... gjennom sesongen vær beredt, statistisk kommer poden til å finne på mer.. vi har samla de beste i en bok. Yngstemann ble konfirmert om lørdag og ble ganske grundig minnet på de mest humoristiske påfunnene siste 14 år... Samle på de beste Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 1.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 En kjenning hadde et mareritt, drømte, om at baugankeret gikk ut med båten i høy fart, fikk feste og båten tok en salto... enda godt det var en drøm :) men han våkna svett og redd, og slapp med skrekken :) Sitér dette innlegget Link to post
haraldk Svart 1.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 (redigert) Det viste seg at min 4årige sønn, som elsker å sitte å leke at han kjører, hadde sluppet ut ankeret bak 5m. Dette så ikke jeg da jolla hang bak. (Han har tidligere sittet på fanget mitt og sett jeg gjøre dette). Ved lav fart merka jeg ingenting. Vi returnerte til havn, jeg stupte ned i motorrom og sjekka alt jeg kunne. Alt normalt!!! Jeg tenker at noen på BP har sikkert gode råd, og poster en tråd.Så ser jeg minsten med fjernkontrollen, tar en titt bak, heiser anker....alt i orden! Usikker på om jeg turte fortelle men men......følte meg som folk i båt ja. Da jeg leste tråd-tittelen tenkte jeg med en gang: Gryende injektorproblem, men det var det heldigvis ikke Men, ærlig talt, har du ikke sikringsline på ankeret? (Googlet bilde) Redigert 1.Mai.2013 av haraldk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Andresh Svart 2.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2013 Denne tråden minnet meg på noe ;-) Hadde sikringsline på forrige båt med blytau. Nåværende båt har jeg kjettingvinsj både akter og forut (Quick og Anchorlift). Er det et MUST med sikringsline uansett hvilken vinsj en har? Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 2.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2013 Har sikringsline, hadde glemt å sette den på...... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.