Jump to content

Får ikke opp turtallet på VP D4-260

TICORA

Recommended Posts

Ikke at jeg på noen måte har greie på dette men.... Er det ikke i dette turtallsområdet turboen skal slå inn ? Gjorde den ?

En turbo "slår ikke inn". Bare for å oppklare så går en turbo hele tiden men den blir merkbart mere effektiv med høyere turtall ettersom motoren avgir mer eksos til å drive den. Jeg har kurven på D4-300 her og den har 700Nm på 2500 og like under 600Nm på 1500. Den kurven jeg har går ikke lenger ned men for de som ikke har prøvd D4/D6 med kompressor så er det skikkelig trykk fra omtrent stillestående.

Fortell!

Det viste seg at min 4årige sønn, som elsker å sitte å leke at han kjører, hadde sluppet ut ankeret bak 5m. Dette så ikke jeg da jolla hang bak. (Han har tidligere sittet på fanget mitt og sett jeg gjøre dette). Ved lav fart merka jeg ingenting. Vi returnerte til havn, jeg stupte ned i motorrom og sjekka alt jeg kunne. Alt normalt!!! Jeg tenker at noen på BP har sikkert gode råd, og poster en tråd.Så ser jeg minsten med fjernkontrollen, tar en titt bak, heiser anker....alt i orden! Usikker på om jeg turte fortelle men men......følte meg som folk i båt ja.

Dundun II - ...dette er da for ingen ting å regne... for egen del er jeg bare glad du fant ut av det og ikke må slite med en periodisk feil.... gjennom sesongen :pray: vær beredt, statistisk kommer poden til å finne på mer.. vi har samla de beste i en bok. Yngstemann ble konfirmert om lørdag og ble ganske grundig minnet på de mest humoristiske påfunnene siste 14 år...

Samle på de beste :thumbsup::blush::thumbsup:

Det viste seg at min 4årige sønn, som elsker å sitte å leke at han kjører, hadde sluppet ut ankeret bak 5m. Dette så ikke jeg da jolla hang bak. (Han har tidligere sittet på fanget mitt og sett jeg gjøre dette). Ved lav fart merka jeg ingenting. Vi returnerte til havn, jeg stupte ned i motorrom og sjekka alt jeg kunne. Alt normalt!!! Jeg tenker at noen på BP har sikkert gode råd, og poster en tråd.Så ser jeg minsten med fjernkontrollen, tar en titt bak, heiser anker....alt i orden! Usikker på om jeg turte fortelle men men......følte meg som folk i båt ja.

Da jeg leste tråd-tittelen tenkte jeg med en gang: Gryende injektorproblem, men det var det heldigvis ikke :clap:

Men, ærlig talt, har du ikke sikringsline på ankeret? (Googlet bilde)

bilde

Redigert av haraldk (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...