Key Freak Startet 2.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2013 Mitt Jabsco toalett med el-ombygging (29200-0120) har takket for seg. Jeg vet ikke hvor gammelt det er. Sikringen på ledningen er 25A, og den er intakt. Derimot går automatsikringen i skapet mitt, og den er 15A. Nå har jo dette fungert utmerket siden jeg kjøpte båten for tre år siden, så jeg antar at motoren ganske enkelt har fått nok. Så da blir spørsmålet: Hvilken løsning går jeg for nå? Det mest åpenbare er å kjøpe et nytt ombyggings-kit. Da burde det bare være å skru vekk det gamle og sette på det nye. Et annet alternativ er å kjøpe et el-toalett som bråker mindre, men det er nokså dyrt. Et tredje alternativ er å kjøpe et nytt Jabsco manuelt toalett. Dette vil passe rett på eksisterende slangekoblinger, noe et nytt el-toalett ikke vil gjøre. Jeg er litt i tvil om hva jeg skal gjøre, først og fremst fordi den nåværende løsningen bråker voldsomt. Trekker man ned om natten, vekker man garantert alle som er i båten. Vi har derfor forbud mot dette. Sånn sett er det fristende med et manuelt toalett. Mindre som kan gå i stykker, og ikke strømforbruk. Jabsco Silent Flush er litt fristende, men jeg synes det er for dyrt. Synspunkter? Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Hakkannen Svart 2.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2013 (redigert) Jabsco Silent Flush lager også lyd Det er i alle fall ikke stille nok til at nattesøvnen sikres, så vil dere gå på do også nattestid kan gjerne et skikkelig manuelt alternativ være bedre ja. Med mindre dere tåler litt støy nattestid da, for det er roligere enn mange av de andre elektriske toalettene. Redigert 2.Mai.2013 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vidar B Svart 2.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2013 Jeg ville ha valgt el-toalett uansett på grunn av komforten. Det er en del styr med manuelt toalett også. Vendebryter, pakninger, håndtak, stempel og skruer. Har hatt Jabsco silent flush i 14 år uten feil. Etter mitt syn fullt akseptabelt med hensyn til støy også om natten. Strømforbruket er ikke noe å snakke om det blir ikke noe ampt ut av det. Du får også bedre kontroll over vannforbruk, da du kan velge alternativt spyle/tømme, bare tømme, bare spyle. Billige el-toaletter har ikke denne muligheten. Jeg bruker både klorin,eddik,grønnsåpe, klor frostvæske etc og toalettet har ikke tatt skade av det. Sitér dette innlegget Link to post
pege Svart 2.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2013 Angående sikringer. Det skal være mindre sikringer på "ledninger" enn i sikringsboksen/skapet. I verste fall ryker sikringsboksen/skapet enn sikringen til utstyret. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 2.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2013 (redigert) Hos meg er det som nevnt motsatt, men dette har jo fungert i 岥vis... Uansett; jeg gjorde kort prosess og bestilte nytt el-kit. Minst jobb 堢ytte, og det passer veldig bra akkurat n宠S堦岠heller Silent Flush komme i min neste b崮.. Vi lever uansett veldig greit med forbud mot 場rekke ned om natten. :-) Redigert 2.Mai.2013 av Key Freak (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Vedvards Svart 2.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2013 Hei Monterte et nytt manuelt Jabsco i dag og det er litt større enn de gammle. Det er snakk om 7-8mm på ene siden Ikke all verden, men noe pirk om ditt gammle, som mitt, Er montert helt inn til veggen Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 2.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2013 Må si jeg flere ganger har savnet å ha et pissoar i båten, lydløst og lettvint etter hvert som alderen tynger og folk blir mer tissetrengte nattestid Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.