Jump to content

Jeg har driti meg ut! Stor takk til Redningsselskapet

Vinke Lanke

Recommended Posts

NilsPils fortel i innlegg #25:

"Da drar jeg denne også som honnør til RS og Herføl Marina:

Bakket i full fres med jolla på slep i en uthavn på vei til Tisler. Jolla gikk ned og kom opp igjen da tauet røk. Jeg hoppet i vannet med kniven og skar vekk taustunpene etter mange dykk i iskaldt vann. Trodde alt var i orden og dreide propellen rundt for hånd som siste sjekk. Til min store forskrekkelse fulgte holderen for stevnlageret med rundt. Festeboltene var borte. Ringte RS skjærhalden og forklarte situasjonen. Redningsskøyta kom i full fres.

Vi ble slept inn til Hærføl Marina. Folkene på redningsskøyta hadde allerede bestilt assistanse derfra og der stod løftekrana klar da vi ankom. Vi var ute av vannet på direkten. Lagerholderen ble festet med nye bolter mens vi tok lunsj på kafeen og båten var klar igjen på rekordtid. Det ble overnatting i båten på Hærføl og neste morgen dro vi 120 makrell utenfor Skjærhalden. Snakk om service!"

Mitt spørsmål er: Kva kosta det båteigaren denne operasjonen.

I vårt relativt korte båtliv har vi hatt bruk for RS to ganger. Første gangen i Strømstad. Vi fikk motorstopp på vei hjem fra ferie (membran i sjøvannspumpa røyk). Medlemskapet i norske RS gir gratis hjelp i Sverige. Vi fikk en dag til i strålende sol i Strømstad og to timer med skruing før vi kunne gå trygt hjem. Kjempeservice av redningsselskapet i Sverige!

Året etter fikk vi forsyne meg motorstopp på vei hjem fra ferie igjen. Denne gangen utenfor Sandholmen på Hvaler. Horn Flyer var på plass etter kort tid og tauet oss inn til Stokken. (Slett verkstedarbeid var grunnen til denne stoppen). Sønnen til kona (12) fikk sitte sammen med skipperen påHorn Flyer og har forlangt motorstopp på hver ferietur!!!!! Knallservice! Jeg betaler medlemsskapet med glede!!! Skjønt i år håper jeg at vi ikke får bruk for hjelp men at vi kan komme ombord i RS for en visitt helt frivillig!! :giggle::lol::thumbsup:

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...