Bjørkski Startet 2.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2013 Hei Jeg har arvet en ais-ctrix class b transponder. Etter å ha fått programert den på nytt instalerte jeg den i dag. Når jeg startet opp lyser først alle diodene, etter ca ti sekunder lyser bare det gule, og etter ytterligere ca. to minuter lyser båder det gule og den røde diode. Noen som vet hva som er feilen. (Jeg får ikke opp noe Informasjon på plottere heller) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 2.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2013 Har du koblet den opp mot pc og sett at alle satelittsignalene kommer inn? I programvaren vil du trolig finne mer ut av feilkilden. Hva slags antenne bruker du? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bjørkski Svart 2.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2013 Jeg har ikke programvaren. Som sagt har jeg arvet AISen, så jeg har bare de fire dioder +manualen.. Jeg vet ikke hva fabrikat antennen er. Den er ca 6cm i diameter, 2 cm høy og montert direkte i dekket. Altså ikke noen braket. Sitér dette innlegget Link to post
LM 9725 Svart 2.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2013 (redigert) Kjenner ikke modellen, men på generelt grunnlag så burde den vel ha hatt to antenner; en for GPS-mottak og en for VHF-kommunikasjon? Hvis du bare har en rund disk-antenne er det mulig GPS, og feilen kan være den mangler VHF-antenne? Fant manualen til enheten og fra den: VHF Antenna Connection Connecting a badly mismatched VHF antenna, leaving the VHF antenna port disconnected, or shorting the VHF antenna port will activate the VSWR alarm, cause the unit to stop sending position reports or cause damage to the transponder. Redigert 2.Mai.2013 av LM 9725 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 2.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2013 Jo der er vhf antenne også. Men jeg skal sjekke at den er koplet rett. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 2.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2013 Antenner du har er trolig en GPSantenne. LM9726 er trolig inne på det riktige. Får du på plass en VHF antenne blir det fart i sakene. . Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.