Frontier 880 Startet 2.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2013 Skal skifte topp pakning på min yanmar 33 hk med saltvanns kjøling, venter på å få levert ny topp pakning og lurer på hvor mye moment den skal tiltrekkes med?? Etter å ha lest litt her inne om sprekke problemer på disse toppene skal jeg prøve å ta dye pen på det aktuelle område før jeg montere men kan ikke se noe visuelt forelåpelig.... Men trodde det ville var korrisjon på toppen av stemple visst den var sprukket og sjøvann hadde kommet inn i til stemplet i mitt tilfelle er dette helt fint :-) Er disse sprikkende lett synlig eller kommer dei bare frem ved ndt testing? Sitér dette innlegget Link to post
Frontier 880 Svart 3.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2013 Har nå tatt dye pen "ndt" på toppen etter jakt på sprekker å kan konstatere at jeg er en heldig eier av en sprekk fri topp:-) fant også tiltreknings moment til 18 kpm fordelt på 3 omganger. Har fått renset opp hullene til kjøle vannet i toppen og blokka da disse var nesten helt igjen grodd... Men vil kjøre igjennom system rens og lurer på om noen har en prosedyre på hvordan dette skal utføres....?? Skal dette sirkulerer lenge i maskinene eller bare suges inn ved oppstart å la stå over natten?? Håper noen har erfaring med dette:-) Takker Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 3.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2013 https://baatplassen.no/i/topic/18599-yanmar-2qm20-3qm30/ Sitér dette innlegget Link to post
Frontier 880 Svart 3.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2013 Takker så mye Ingar:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.