Skipet Startet 3.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2013 Noen her som kan hjelpe?? Kalesjen til båten min, en Nord West 900, henger såvidt sammen. Jeg vet hvem som produsert den og har fabrikasjonsnr. men det kan virke som de har kastet bort malene...de kan ikke lage ny (!!). Kalesjen er ikke helt original heller. I likhet med mange andre som har samme båt er den brattere bak enn originalen. Nå står en ny sesong for døren og jeg trenger virkelig en ny kalesje. Er det noen som har et godt seriøst forslag, evt er det noen som har en lignende kalesje/kan skaffe etc? Har snakket med de fleste som produserer båtkalesjer i norge, men de vil ikke bruke den gamle som mal. Anyone?? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2013 Jeg ringte Grimstad sko og kalesjeservice nå, spurte om det var mulig at de kunne lage mal fra min båt som og passet til din. Hvis båtene er helt like går det fint sa ho. Men ville jo ikke garantere det. Forståelig nok. Men hva mener folket, har dere forsøkt å bytte kalesje noen?? Hvis det var en mulighet kunne jo jeg stille med båt som mal. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Skipet Svart 3.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2013 Det hadde jo vært superkult!! Jeg har sett forskjellige løsninger på bøyler. Tror utfordringen ligger der... Er din kalesje todelt? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2013 Min kalesje er todelt ja. Med glidelås. Hvis du går inn på tråden for nord west 900 , så ser du bilder av den Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Skipet Svart 3.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2013 Hvordan finner jeg den...kan du sende link? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2013 https://baatplassen.no/i/topic/92324-traaden-for-nord-west-900/page-3 Prøv denne Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Skipet Svart 3.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2013 Den ser faktisk idenstisk ut...i tillegg har jeg to stenger (en på hver side) som går fra toppen av bakvegg til den første bøyla. legger ved et bilde så du skjønner hva jeg mener Eh...ble ikke bilde med? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2013 Jeg tror jeg forstår, den står som en avstiving å støtter den fremste bøylen?. Antakelig skal jeg i båten i helga. Hvis du er interessert kan jeg prøve å måle på kalesja mens jeg er i båten. min kalesje er ikke helt utslitt, men det hadde jo vært utrolig greit å hatt ferdig mal hos et firma. Jeg har tlgang på nett, så det går fint å kommunisere fra båten Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Skipet Svart 3.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2013 Ja riktig, de stengene stabiliserer den fremste bøylen. Dvs at glidelåsen som den første bøylen skal inn i ikke må være lenger enn avstanden mellom de to stabilisatorene.. Hører fra deg. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2013 Jeg kommer tilbake i løpet av helgen. Tar med målebånd. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
cosmic Svart 3.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2013 Ser at noen får disse støttestagene plassert i inngangsfeltene på sidene.Det er lite praktisk.Lurer på om ikke det er mest vanlig på de todelte. Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 3.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2013 (redigert) http://malarkiv.alfhansen.no/SearchResult.aspx?q=Nordwest Ta en titt på denne linken. Det er malarkivet til Alf Hansen. Ser ut til at de har mange typer. Har en kalesje på min derfra. To delt, med avtagbare sidevegger, og gardiner. Lykke til. :-) Det er mange typer der, skal sjekke art. nr. på kalesjen min. :-) Redigert 3.Mai.2013 av Captain1911 (see edit history) Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Skipet Svart 4.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 Takk for tips. Som nevnt i innledningen så hjelper ikke originalmaler. Kjenner meget godt til Alf Hansen, de har sydd kalesjen jeg har i dag........ Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 4.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 Takk for tips. Som nevnt i innledningen så hjelper ikke originalmaler. Kjenner meget godt til Alf Hansen, de har sydd kalesjen jeg har i dag........ Ser man det ja. Da er det ikke enkelt. Egentlig litt rart at de ikke har fjernet produkter de ikke greier å levere lenger fra hjemmesiden sin. Da blir det nok en løsning når Bjørn tar frem målebåndet. . Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Kalesja er 4.7 m i glidelåslengde ved første stang. Altså bredden. Lengde målt fra midten er 3.91m Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Fra front på taket til senter glidelås er det 1.08m. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Astor Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Meier i Tønsberg lagde den beste kallesjen til vår 900. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Hvis jeg måler fra senter i første kalesje knapp under tak så er måla som følger: 29cm. 9.6 cm. 33cm. 34cm. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Målt fra samme punkt som forrige bilde og ned til første kalesje knapp som ligger vannrett over dollbord er avstand 113 cm. I rett linje.. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Måler jeg videre fra denne knappen så måler jeg: 31 cm. 30cm. 30cm. 31, 5cm og bak til siste er det 30 cm Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Fra siste knapp og rundt hjørnet på akterspeil er det 7.5 cm Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Fra første knapp på babord side bak på akterspeil måler jeg videre: 27cm. 8cm. 26.5 cm. 28.5 cm. 29cm. 11cm. 29cm. 27.5cm. 27.5cm. 7cm. Og 27.5cm. Da er akterspeilet målt. Fra babord mot styrbord. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Skipet Svart 5.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Aller først må jeg si at jeg setter utrolig pris på det du gjør for å hjelpe. Skikkelig båtmann er du!! Så; jeg har ikke min kalesje på båten og har ikke fått sjekket bredde og lengde. Avstand mellom knappene er ikke lik, men målet som viste 113cm er likt på begge båtene. En annen ting..hvordan er din kalesje festet på taket...knapp eller bolt? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Den er festet med vanlige kalesje knapper. På siden av taket er det tre knapper oå hver side. Senteravstand mellom knappene er 25çm. Det er det oppå taket og. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Ehm.. kalesje bolt.. eller knapp.. he he. Jeg surrer vel litt med begrepene her. det er ikke vanlige trykk knapper. Men slike knotter som blir hektet i kalesja. Du ser det kanskje på bildene. Hvis ikke ser du det kansje her.. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.