Jump to content

Kalesje til Nord West 900, hvem kan levere ny?

Skipet

Recommended Posts

Noen her som kan hjelpe??

Kalesjen til båten min, en Nord West 900, henger såvidt sammen. Jeg vet hvem som produsert den og har fabrikasjonsnr. men det kan virke som de har kastet bort malene...de kan ikke lage ny (!!).

Kalesjen er ikke helt original heller. I likhet med mange andre som har samme båt er den brattere bak enn originalen.

Nå står en ny sesong for døren og jeg trenger virkelig en ny kalesje.

Er det noen som har et godt seriøst forslag, evt er det noen som har en lignende kalesje/kan skaffe etc?

Har snakket med de fleste som produserer båtkalesjer i norge, men de vil ikke bruke den gamle som mal.

Anyone??

Jeg ringte Grimstad sko og kalesjeservice nå, spurte om det var mulig at de kunne lage mal fra min båt som og passet til din. Hvis båtene er helt like går det fint sa ho. Men ville jo ikke garantere det. Forståelig nok. Men hva mener folket, har dere forsøkt å bytte kalesje noen??

Hvis det var en mulighet kunne jo jeg stille med båt som mal.

Endelig ble det Bobåt

Jeg tror jeg forstår, den står som en avstiving å støtter den fremste bøylen?. Antakelig skal jeg i båten i helga. Hvis du er interessert kan jeg prøve å måle på kalesja mens jeg er i båten. min kalesje er ikke helt utslitt, men det hadde jo vært utrolig greit å hatt ferdig mal hos et firma. Jeg har tlgang på nett, så det går fint å kommunisere fra båten

Endelig ble det Bobåt

http://malarkiv.alfhansen.no/SearchResult.aspx?q=Nordwest

Ta en titt på denne linken. Det er malarkivet til Alf Hansen. Ser ut til at de har mange typer.

Har en kalesje på min derfra. To delt, med avtagbare sidevegger, og gardiner. Lykke til. :-)

Det er mange typer der, skal sjekke art. nr. på kalesjen min. :-)

Redigert av Captain1911 (see edit history)

Takk for tips. Som nevnt i innledningen så hjelper ikke originalmaler. Kjenner meget godt til Alf Hansen, de har sydd kalesjen jeg har i dag........

Ser man det ja. Da er det ikke enkelt. Egentlig litt rart at de ikke har fjernet produkter de ikke greier å levere lenger fra hjemmesiden sin. Da blir det nok en løsning når Bjørn tar frem målebåndet. :thumbsup: .

Aller først må jeg si at jeg setter utrolig pris på det du gjør for å hjelpe. Skikkelig båtmann er du!! Så; jeg har ikke min kalesje på båten og har ikke fått sjekket bredde og lengde. Avstand mellom knappene er ikke lik, men målet som viste 113cm er likt på begge båtene. En annen ting..hvordan er din kalesje festet på taket...knapp eller bolt?

Ehm.. kalesje bolt.. eller knapp.. he he. Jeg surrer vel litt med begrepene her. :rolleyes: det er ikke vanlige trykk knapper. Men slike knotter som blir hektet i kalesja. Du ser det kanskje på bildene. Hvis ikke ser du det kansje her.. bilde

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Endelig ble det Bobåt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...