Jump to content

Hvor kjøpe Y-stykke til luftvarmer, med spjeld for wire-styring?

subatlantic

Recommended Posts

Nå skriver vi 3.Mai og snøen laver ned her på vestlandet. Da trenger man mer varme i skuta for å holde humøret oppe.

For å få fordelt varmen bedre i båten har jeg tenkt å sette inn ett spjeld på luftslange fra diesel-varmer og lage ett ekstra uttak i båten. Har søkt på alle nettbutikker hvor de selger y-stykker med spjeld, men de har bare de som man må ha tilgang til for å endre stilling på spjeld. Det jeg er på utkikk til er av den typen som man kan styre med wire, men denne typen har jeg ikke klart å finne. Noen som vet hvor man kan få kjøpt dette?

Viksund bruker slike. Om det er mulig å komme i kontakt med dem nå etter konkursen vet ikke jeg, men du kan gjøre et forsøk.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Mulig du har tenkt gjennom dette, men likevel, jeg ville tenkt veldig nøye gjennom om det ikke er bedre å finne en fast forgreiner, uten spjeld. For med mindre du har et veldig behov for å ha forskjellig temperatur på forskjellige steder i båten, vil jeg si at ulempene med spjeld er for store til å veie opp fordelene. I løpet av vinteren har jeg ødelagt to spjeld, problemet er at disse spjeldene er fryktelig sårbare i forhold til faste forgreinere. Med lufttemperatur på drøye hundre grader er det ikke mange som "takes the heat".

Til slutt fant jeg en original webastoforgreiner, 90 mm inn, 90 mm og 60 mm ut, som ga ei ok fordeling av luft i båten. Har ikke vurdert spjeld etter dette.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...