I.E Startet 1.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 1.Mars.2005 Godkväll ! Har lite svårt att starta min Perkins 4.108 och fick följande tips på ett annat forum i Sverige: Rådet att ha på full gas när du ska starta är jag villig att rekommendera, det är alltid lämpligt på dieslar, och en LITEN skvätt olja i insugskanalerna ger ju en bättre tillfällig kompression fast det då ryker lite otrevligt Anar att han menar att detta är ett tips för att kontrollera om svårstarten beror på dålig kompression. Exakt hur får man in "en LITEN skvätt olja insugskanalerna" ? /Dan Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 1.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2005 Godkväll ! Har lite svårt att starta min Perkins 4.108 och fick följande tips på ett annat forum i Sverige: Rådet att ha på full gas när du ska starta är jag villig att rekommendera, det är alltid lämpligt på dieslar, och en LITEN skvätt olja i insugskanalerna ger ju en bättre tillfällig kompression fast det då ryker lite otrevligt Anar att han menar att detta är ett tips för att kontrollera om svårstarten beror på dålig kompression. Exakt hur får man in "en LITEN skvätt olja insugskanalerna" ? /Dan <{POST_SNAPBACK}> Vipper av luftfilteret og heller en slant olje nedi innsugingsmanifolden? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2005 (redigert) Dette er meget farlige råd. Full gass: Avhenger av motorfabrikant, les instruksjonsboken. Hulda går rett i overrus med slik prosedyre. Olje i innsuget: På en potent motor kan dette resultere i at rådene kommer sprutende rett ut gjennom motorblokka. For all del, ikke gjør dette. Redigert 1.Mars.2005 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 2.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2005 Hej Dan har inte så noga följt dina 'startproblem'.......... men har du kollat ventilspelet, det kan ju vara en så enkel sak som att ventilerna inte stänger riktigt när motorn är kall så att du får dålig kompression för den sakens skull !? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
I.E Svart 2.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2005 Alla, Tack för svaren ! Att starta med fullgas tänkte jag inte göra oavsett vad eftersom det inte fungerar på min gamla Perkins men nu vet jag också att jag inte skall prova hälla olja i insuget för att prova kompressionen. Tackar ! / Dan Sitér dette innlegget Link to post
I.E Svart 2.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2005 Hej Dan har inte så noga följt dina 'startproblem'.......... men har du kollat ventilspelet, det kan ju vara en så enkel sak som att ventilerna inte stänger riktigt när motorn är kall så att du får dålig kompression för den sakens skull !? <{POST_SNAPBACK}> Skall kolla detta med en motor expert om ett par veckor. Tack för rådet ! /Dan Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.