Jump to content

Olja i insugskanalerna ?

I.E

Recommended Posts

Godkväll !

Har lite svårt att starta min Perkins 4.108 och fick följande tips på ett annat forum i Sverige:

Rådet att ha på full gas när du ska starta är jag villig att rekommendera, det är alltid lämpligt på dieslar, och en LITEN skvätt olja i insugskanalerna ger ju en bättre tillfällig kompression fast det då ryker lite otrevligt

Anar att han menar att detta är ett tips för att kontrollera om svårstarten beror på dålig kompression. Exakt hur får man in "en LITEN skvätt olja insugskanalerna" ?

/Dan

Godkväll !

Har lite svårt att starta min Perkins 4.108 och fick följande tips på ett annat forum i Sverige:

Rådet att ha på full gas när du ska starta är jag villig att rekommendera, det är alltid lämpligt på dieslar, och en LITEN skvätt olja i insugskanalerna ger ju en bättre tillfällig kompression fast det då ryker lite otrevligt

Anar att han menar att detta är ett tips för att kontrollera om svårstarten beror på dålig kompression. Exakt hur får man in "en LITEN skvätt olja insugskanalerna" ?

/Dan

<{POST_SNAPBACK}>

Vipper av luftfilteret og heller en slant olje nedi innsugingsmanifolden?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...